امام جمعه حومه شرقی یزد با بیان اینکه حرکت مسئولان بر مبنای دستور و فرمان مقام معظم رهبری به نفع کشور ملت است، گفت: ملاک دستور و فرمان مقام معظم رهبری است و لازم است مسئولان کشوری و استانی با افراد مورد تایید رهبری رفاقت و رفت آمد کنند؛ کسانی که با مظهر انقلاب هماهنگ باشند.
کد خبر: ۸۵۸۷۴۸۰
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت الاسلام والمسلمین مدرسی در خطبه های نماز جمعه این هفته حومه شرقی یزد ضمن تاکید برهوشیاری ملت و مسئولان بر نفوذ فرهنگی دشمن  اذعان کرد: استفاده ابزاری از افرادی که زمانی در انقلاب به عنوان چهره موجه شناخته می شدند از جمله عوامل نفوذ دشمن است؛ چه بسا کسانی که بسیار مقرب بوده اند اما در مرحله ای دیگر لغزیده‌اند.

امام جمعه حومه شرقی یزد  با بیان اینکه حرکت مسئولان بر مبنای دستور و فرمان مقام معظم رهبری به نفع کشور ملت است،  گفت: ملاک دستور و فرمان مقام معظم رهبری است و لازم است مسئولان کشوری و استانی با افراد مورد تایید رهبری رفاقت و رفت آمد کنند؛ کسانی که با مظهر انقلاب هماهنگ باشند.

وی  با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) روز 13 آبان را انقلاب دوم قلمداد کرده اند، اذعان کرد: روز 13 آبان بواسطه مناسبت هایی که در آن وجود دارد از جمله روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا  روز بزرگی است.

مدرسی  پایان یافتن رابطه استعماری غرب را دلیل اینکه امام(ره) روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان را انقلاب دوم  نامیده اند، بیان کرد و افزود: البته برخی امروز تمایل به برقراری رابطه استعماری دارند.

خطیب نماز جمعه حومه شرقی یزد ادامه داد: از آنجاییکه لانه جاسوسی آمریکا مرکز بحران، آشوب و منشاء اختلاف قومی ومذهبی در ایران بود امام(ره) بر تعطیلی آن و قطع رابطه استعماری تاکید داشتند.

وی از دستاوردهای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را رسوایی افرادی که به ظاهر در خدمت انقلاب بوده اما در پس پرده در سرویس‌های جاسوسی و ضد نظام فعال بودند، عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی سرخوردگی و پایان یافتن دولت موقت را از دیگر برکات حرکت تسخیر لانه جاسوسی بیان کرد و افزود: با تسخیر لانه جاسوسی دشمن از نظام جمهوری اسلامی قطع امید کرد.

وی با انتقاد از طرز تفکر برخی مسئولان مبنی بر ورود مدیران فرهنگی دیگر کشور ها به ایران اسلامی اذعان کرد: این طرز تفکر برخی مسئولان با زیر ساخت‌های غلط شکست انقلاب در برابر دشمن، سرخوردگی جوانان انقلابی، نفوذ فرهنگی و دیگر آسیب‌ها را موجب خواهد شد؛ مسئولان نباید این طرز تفکر را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا، انجام واجبات و ترک محرمات و با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص) خطاب به اصحاب خود مبنی بر اینکه «ای مردم! برای امروز و فردای خود چه در خفا و چه در ظاهر تقوا پیشه کنید» خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین آثار تقوا پیشگی چه در حال و چه در آینده ایجاد امنیت است.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی برنامه ریزی برای رعایت تقوا در آینده را از وظایف مسلمین حقیقی بیان کرد و افزود: با انتخاب‌های درست در مراحل مختلف زندگی از جمله انتخاب همسر، شغل، رشته تحصیلی، محل تحصیل و ... می توانیم برای تقواپیشگی خود در آینده برنامه ریزی کنیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران، نیروی انتظامی، صداو سیما و برگزار کنندگان مراسم سوگواری ابا عبدالله(ع) اذعان کرد: عزاداری امسال نیز چون سال های گذشته مطلوب و موفقیت آمیز بود و مورد قبول شرع واقع شد.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی فرهنگ عاشورا و برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله را از سرمایه های در اختیار مردم ایران اسلامی بیان کرد و افزود: به برکت برگزاری اینگونه مراسم ها تاکنون فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی پابرجا و از دستبرد دشمنان محفوظ مانده است.

خطیب نماز جمعه حومه شرقی یزد با تشریح وضعیت خفقان و اسلام زدایی که پیش از انقلاب اسلامی بر کشور ایران حاکم بود، خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی که از سوی غرب صورت گرفته و برای رژیم پهلوی دیکته شد بود، سعی در از بین بردن دین اسلام در جامعه را داشتند؛ اما بواسطه سرمایه‌های ارزشی از جمله برپایی مراسم سوگواری اباعبدالله و فرهنگ عاشورایی که در اختیار مردم ایران بود، فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی حفظ شد.

وی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» گفت: این فرموده یک شعار نیست، بلکه حقیقتی است که لزوم پاسداری از فرهنگ عاشورا و مکتب سیدالشهدا را یادآور می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با یادآوری روایتی از ائمه اطهار درباره شیعیان، درجه بندی آنها و حمایت هایی که ائمه اطهار از آنان دارند، تصریح کرد: شیعه و پیرو مکتب سیدالشهدا بودن سرمایه ای است که باید از آن در تقویت بنیان خانواده، تربیت فرزند و در نهایت پابرجایی اسلام ناب محمدی از آن استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای انقلاب و دفاع مقدس گفت: جوانان امروز به دنبال الگوهای ملموس هستند؛ یکی از این الگوها بسیجی دانش آموز شهیدمحمدحسین فهمیده است که مسئولان نباید به سادگی از کنار چنین الگوهایی رد شوند.

خطیب نماز جمعه حومه شرقی یزد با اشاره به برگزاری رزمایش ارزشمند «الی بیت المقدس» با حضور جوانان و نوجوانان بسیجی در یزد، از فرماندهان سپاه الغدیر بدلیل اینکه با تدبیر جوانان و نوجوانان پرشور و پر انرژی را به میدان آورده و حرکات رزمی مقتدرانه ای را به نمایش گذاشتند تقدیر کرد.

یزدبانو/

 

ارسال نظرات