نگاه دولت به روستاها بر مبنای حمایت با حفظ کرامت روستاییان است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: دیدگاه دولت به روستاها بر مبنای حمایت با حفظ کرامت روستائیان است و سعی کرده ایم با رصد مشکلات با توجه به امکانات موجود و بدون شعارزدگی در جهت حل مشکلات گام برداریم.
کد خبر: ۸۵۸۷۵۴۱
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از عقدا: سید ابوالفضل رضوی از روستاهای بخش عقدا و مرکزی شهرستان اردکان افزود: مسائل و تنگناهای روستاها را بر طبق بررسی های میدانی و علمی به چند بخش تقسیم کرده ایم و برای هر کدام برنامه هایی تدوین شده تا مشکلات به حداقل برسد و در همین راستا نیز شورای توسعه روستا و عشایر در قالب برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.     

وی اظهار کرد: 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاها تخصیص یافته است و برای تامین ناوگان حمل و نقل روستایی نیز تسهیلات خوبی تا سقف 300 میلیون ریال با کارمزد 4 درصد درنظر گرفته شده است.      
رضوی همچنین در بخشی از سخنانش، نماینده مردم اردکان را از نیروهای دلسوز و پرتلاش مجلس و یار و همراه دولت تدبیر و امید در پیشبرد امور برشمرد و اظهار امیدواری کرد موارد مطرح شده در این بازدیدها پیگیری و به سرانجام برسد. 
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر نقش محوری روستا در تولید و اهمیت جایگاه روستائیان در انقلاب اسلامی گفت: همین دیدگاه باعث شد تا با فرمان حضرت امام(ره)، جهاد سازندگی شکل بگیرد و انصافا اقدامات بیشماری نیز انجام گرفت ولی چون کارها بر مبنای سیاستگذاری جامع و آمایش سرزمین نبود، از اثرگذاری آن کاسته شد.    
محمدرضا تابش با بیان اینکه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم باید با یک روش هدفمند و منسجم، موانع پیش روی مدیریت روستایی را شناسایی و با همکاری و هم افزایی با سایر دستگاه ها، راهکاری برای آن بیاندیشند اظهار کرد : رسیدگی نکردن به مشکلات روستائیان باعث مهاجرت و تبعات سوء اجتماعی خواهد شد.
وی به برخی از نیازهای روستاهای شهرستان اردکان از جمله تامین آب آشامیدنی و گاز، لایروبی قنات ، پوشش تلفن همراه، جاده دسترسی و غیره اشاره کرد و با توجه به قول مساعد دکتر رضوی، پیگیری فرمانداری و دستگاه های ذیربط تا حصول نتیجه را خواستار شد.
در این بازدیدها که نماینده مردم اردکان، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاونت اول رئیس جمهور، مدیران کل آبفار و جهاد کشاورزی، بخشداران، دهیاران، اعضای شورای اسلامی شهرستان حضور داشتند از روستاهای هفتادر و زرجوع در بخش عقدا و روستای ترک آباد در بخش مرکزی بازدید شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار