ارتقای سرانه مطالعه امری فرابخشی است

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی سنندج گفت: ارتقای سرانه مطالعه امری فرابخشی است و همه دستگاه ها و ارگان های مختلف باید به مسئله کتاب توجه ویژه ای داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۸۷۵۵۷
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد ابراهیم زارعی فرماندار سنندج در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج اظهار داشت: با وجود ورود تکنولوژی های جدید به زندگی روزمره جایگزینی برای کتاب نیست و هیچ چیز جای آن را نمی گیرد.

وی با بیان اینکه کتاب یکی از مهم ترین ارکان توسعه فرهنگی است، افزود: ارتقای سرانه مطالعه و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در میان اقشار مختلف ضروری است و همه باید در این راستا گام برداریم.

فرماندار سنندج بر لزوم همکاری و تعامل بیشتر میان کتابخانه های عمومی و شهرداری ها تاکید کرد و بیان داشت: بر اساس قانون شهرداری ها موظفند که نیم درصد از درآمدهای خود را که در قانون مشخص شده است به صورت ماهیانه به حساب انجمن کتابخانه های عمومی واریزی کنند.

زارعی با اشاره به اینکه پرداخت به موقع نیم درصد برای کتابخانه های عمومی اثرگذار است، عنوان کرد: کتابخانه های عمومی و شهرداری سنندج باید برای حل مشکلات مالی و پایبندی به اجرای قوانین تفاهم بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

وی ترویج فرهنگ کتابخوانی را از نیازهای ضروری فرهنگی در کشور برشمرد و گفت: برنامه ریزی های اصولی و کاربردی برای جلب توجه اقشار مختلف به کتابخانه های عمومی و ارتقای سرانه مطالعه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج با تاکید بر لزوم جلب توجه دانش آموزان به مطالعه کتاب های غیردرسی، اظهار داشت: دانش آموزان قشر عظیمی از جمعیت نوجوان و جوان را تشکیل می دهند که باید آن ها را به سمت و سوی مطالعه و کتابخوانی سوق داد.

زارعی گفت: باید سازوکاری اندیشیده شود که دانش اموزان با کمترین هزینه در کتابخانه های عمومی عضو شوند و بتوانند از منابع موجود برای ارتقای سطح علمی خود و همچنین ارتقای سرانه مطالعه استفاده کنند.

شهردار سنندج نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی یکی از اولویت های این نهاد است، افزود: برگزاری برنامه های مختلف و حمایت از فعالان حوزه فرهنگ از موضوعات مورد توجه شهرداری است.

کامیاب شادمان از افتتاح کتابخانه شهرداری در پارک آی تی سنندج خبر داد و گفت: افتتاح و راه اندازی این کتابخانه در یکی از روزهای هفته کتاب و کتابخوانی با دعوت از مسئولان انجام می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج نیز در ادامه این جلسه بر لزوم تعامل دستگاه های متولی برای برگزاری هر چه بهتر برنامه های هفته کتاب در سال جاری پرداخت و تصریح کرد: این اداره نیز با همکاری سایر نهادها برنامه هایی را برای اجرای در هفته کتاب و کتابخوانی تدارک دیده است.

محمود رستم پور اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب، دعوت از مردم و علاقمندان برای اهدای کتاب و همکاری با سایر ارگان ها برخی از برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته کتاب و کتابخوانی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار