معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازي :

واكنش به ساخت آسمانخراش ١٢١ طبقه در تهران

قطعا بنياد مستضعفان بايد در چارچوب قانون اين كار را انجام دهد و به هر پلاكي اجازه بلندمرتبه‌سازي داده نخواهد شد.
کد خبر: ۸۵۸۷۷۸۹
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، پيروز حناچي در اين خصوص افزود: اين مساله از سوي ما اطلاع‌رساني نشده بود، لذا آن را در حد شنيده در نظر بگيريد. بلند‌مرتبه‌سازي بايد طبق ضوابط صورت بگيرد و اساسا بلند مرتبه‌سازي در شهر امكان‌پذير است اما اين كار متناسب با پهنه بايد انجام شود و تمام مسائل فني و ايمني بايد لحاظ شود. در حال حاضر كميسيون ماده پنج ضوابط بالاتر از ١٢ طبقه تصويب نمي‌كند.
وي با بيان اينكه اين موضوع در دستور شوراي عالي شهرسازي است، گفت: پهنه‌هاي تحت عنوان بلندمرتبه‌سازي بايد تصويب شود. در يك كلام با‌اين‌كه اين ظرفيت، ظرفيت منطقي و معقولي است و بلند‌مرتبه‌سازي يكي از راه‌هاي استفاده درست از سرزمين است، ما اجازه نداريم به واسطه بلندمرتبه‌سازي به هر پلاكي اجازه اين كار را بدهيم. قطعا بنياد مستضعفان هم بايد در چارچوب قانون اين اقدام را انجام دهد.
وي همچنين با بيان اينكه شفاف‌سازي اطلاعات قدم اولي است كه تلاش مي‌كنيم با فناوري‌هاي نوين اين كار را تعقيب كنيم، گفت: صرف اطلاع‌رساني كافي نيست بلكه اين مساله بايد متضمن حقوق شهروندان باشد. حقوق مردم نبايد صرفا فداي سرمايه‌اي شود كه در شهرها به گردش در مي‌آيد، تلاش كرديم كه انضباط شهري را به شهرها برگردانيم.
به گفته حناچي، توجه ويژه به ارزش‌هاي تاريخي كه علامت مشخصه ما هستند بايد صورت گيرد و نسبت به آن حساسيت نشان دهيم.
وي اظهار كرد: در مصوبه ١٦٩ شهري بافت‌هاي تاريخي‌اش را به تصويب شوراي شهر رسانديم. شنيده مي‌شود طرح‌هاي توسعه و عمران محقق نشده‌اند كه من اين مساله را قبول ندارم.
منبع: ایانا
ارسال نظرات
آخرین اخبار