تصویب طرح منطقه آزاد اقتصادی، فرصت بسیار مناسبی برای رشد و توسعه مریوان است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مریوان از تصویب طرح منطقه آزاد اقتصادی به عنوان فرصتی مناسبی برای رشد و توسعه این شهرستان نام برد.
کد خبر: ۸۵۸۷۸۸۹
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مهدی ادمن در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان مریوان با بیان اینکه تصویب طرح منطقه آزاد اقتصادی می تواند بستر رشد و توسعه مریوان را فراهم نماید از تمامی دستگاه های اجرایی خواست که از این فرصت نهایت استفاده را درجهت ایجاد اشتغال بکار گیرند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مریوان از بیکاری بعنوان یکی از مهمترین معضلات کردستان و بخصوص مریوان نام برد و گفت: ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی امروز، از بیکاری نشات می گیرد.

وی با اشاره به اینکه تقویت بخش خصوصی و آماده نمودن زمینه و بستر حضور فعال این بخش در امر سرمایه گذاری یکی از راه حل های اساسی برای برون رفت از معضل بیکاری جوانان است افزود: بایستی با کاستن از بروکراسی های زاید اداری و مشوق های مورد نیاز؛ فضای مناسبی برای حضور بخش خصوصی برای رغبت به سرمایه گذاری مهیا گردد.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری مریوان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر اعتبارات خوبی دربخش مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد وجود دارد که متقاضیان و جویندگان کار می توانند از آن استفاده نمایند.

ادمن اضافه کرد: علاوه بر این، صندوق کار آفرینی امید نیز برای طرح های کار آفرینی و اشتغالزا تا مبلغ یکصد میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت می نماید.

وی همچنین اظهار داشت: شهرستان مریوان دارای ظرفیت های بالقوه فراوانی در زمینه گردشگری، کشاورزی و بازرگانی است که در صورت استفاده از این ظرفیت ها، بسیاری از مشکلات بیکاری در شهرستان رفع خواهد شد.

گفتنی است پیشنهاد لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه ـ مریوان عصر روز دوشنبه چهارم آبانماه با دفاع و تلاش عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان، در نشست شورای عالی مناطق آزاد که به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، به تصویب رسید.


ارسال نظرات
آخرین اخبار