وزیر تجارت انگلیس گفت:دو شرکت شل و بی پی سابقه طولانی فعالیت در ایران دارند و این به نظر دولت انگلیس بستگی دارد که چقدر به همکاری با ایران مایل باشد و چقدر تجهیزات در اختیار این شرکت ها برای فعالیت در بازار انرژی ایران قرار دهد.
کد خبر: ۸۵۸۷۹۰۰
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  وزیر تجارت انگلیس گفت: با توجه به شرایطی که پس از توافق هسته ای ایجاد شده و اقداماتی که در دستور کار داریم، به محض لغو تحریم ها پولهای بلوکه شده ایران آزاد خواهد شد.

لردفرانسیس ماد پس از دیدار با رئیس اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران درباره فعالیت شرکت های نفتی شل و بی پی در ایران گفت:‌ این دو شرکت سابقه طولانی فعالیت در ایران دارند و این به نظر دولت انگلیس بستگی دارد که چقدر به همکاری با ایران مایل باشد و چقدر تجهیزات در اختیار این شرکت ها برای فعالیت در بازار انرژی ایران قرار دهد.
وی در پاسخ به این پرسش که برخی کشور ها قبل از اجرایی شدن برجام اقدام به برقراری خطوط فاینانس برای کار با ایران کرده اند افزود: شرکت های انگلیسی که همراه من در ایران حضور یافته اند از شرکت های در کلاس جهانی و در حوزه انرژی، نفت ، گاز، حمل و نقل و خدمات فنی مهندسی هستند که برای سرمایه گذاری طولانی مدت در ایران برنامه دارند از این رو این اطمینان باید حاصل شود که ساز و کارهای مطمئنی برای تضمین سرمایه گذاری ها در ایران وجود دارد.

ارسال نظرات