به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمانی استان زنجان:

معماری سنتی باعث شناخت جلوه‌های متمایزی از معماری ایرانی شهرهای مختلف می‌شود

بناهای ساخته شده بر اساس اصول معماری سنتی باعث ایجاد و بررسی ویژگی‌هایی از جمله شناخت نوع مصالح، سبک، دوره ساخت، تزئینات معماری و جلوه‌های متمایزی از معماری ایرانی شهرهای مختلف می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۷۹۰۴
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، بافت‌های فرسوده دارای معضلات تقریبا یکسان در شهر هستند، اما راهکارهای جلوگیری از فرسودگی این بافت‌ها بنا به نوع آن متفاوت است که ابتدا نوع بافت مشخص و سپس راهکار لازم اتخاذ می‌شود.

بافت‌های تاریخی شهرها از مهمترین فضاهای با ارزش شهر بوده که علاوه بر ویژگی‌های معماری و شهر سازی، دارای ارزش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی هستند که حفظ احیا و معرفی آنها موثر در حفظ هویت ملی و تاریخی است.

موضوع بافت‌های فرسوده و پایدار کردن بافت‌های قدیمی شهر یک مساله اصلی در حوزه مدیریت شهری است در همین راستا با توجه به بازسازی، بافت‌های فرسوده تهدیدی بالفعل و بالقوه برای شهروندان محسوب می‌شوند.

عزم و اراده ملی که در جهت نوسازی و احیا، این بافت‌های فرسوده در شهر وجود دارد زمینه تکامل در این موضوع را به بهترین نحوه فراهم کرده است که احیای بافت‌های فرسوده امروزه موضوع مهمی در توسعه شهرها محسوب می‌شوند.

بناهای ساخته شده بر اساس اصول معماری سنتی باعث ایجاد و بررسی ویژگی‌هایی از جمله شناخت نوع مصالح، سبک، دوره ساخت، تزئینات معماری و جلوه‌های متمایزی از معماری ایرانی شهرهای مختلف می‌شود که این امر علاوه بر ایجاد هویت مستقل برای شهرها، آنها را به مکانی مناسب برای جذب گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار