مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر:

معلم کلاس چند پایه، سر پرست خانواده پر جمعیت است

معلم کلاس چند پایه، سر پرست خانواده پر جمعیت است که باید برای همه آنان به صورت متفاوت برنامه ریزی کند و به نسبت مساوی محبت خود را به هر کدام از بچه ها نشان دهد.
کد خبر: ۸۵۸۷۹۱۰
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر در بازدید از مدارس روستایی گفت: دلیل اصلی تشکیل کلاس های چند پایه را به حد نصاب نرسیدن تعداد دانش آموزان در یک پایه تحصیلی عنوان کرد و از معلمان کلاسهای چند پایه خواست تا با مشارکت، همفکری، همکاری و تعامل دانش آموزان و اولیا و اجرای برنامه های خلاقانه وشاد شرایط ارتقاء آموزشی و تربیتی دانش آموزان را فراهم نمایند.

موسی رضایی افزود: وظیفه آموزش وپرورش در گام نخست فراهم نمودن امکانات و شرایط عادلانه تحصیلی برای دانش آموزان است بر شناسایی و رشد استعدادهای دانش آموزان مناطق روستایی توسط معلمان است.

وی تاکید نمود: باید برای همه ی آنان به صورت متفاوت برنامه ریزی کند و به نسبت مساوی محبت خود را به هر کدام از بچه ها نشان دهد.

رضایی گفت: کلاسهای درس چند پایه «کلاس های زندگی » و در حکم یک فرصت واقعی هستند چرا که تعامل و زندگی اجتماعی در این کلاسها دانش آموزان را برای زندگی واقعی آماده می کند.

موسی رضایی با بیان این که معلم کلاسهای چند پایه علاوه بر تدریس محتوای آموزشی، امور اداری مربوط به مدیر، معاون، متصدی امور دفتری و وظایف مربی بهداشت و معلم ورزش را نیز عهده دار است، افزود: مهمترین چالش دراین کلاسها کمبود وقت است و معلم می تواند این مشکل را با استفاده از دانش آموزان پایه های بالاتر جبران نماید.

لازم به ذکر است مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر، با حضور افشاری معاون آموزش ابتدایی، توحیدی کارشناس گروه های آموزشی و اسلامی کارشناس مراکز پیش دبستانی از مدارس کمیل قره آغاج، گلستان قفس آباد، نور علم قزلجه، شهید مرادی عباس آباد و ناطق امیر بستاق بازدید کردند.

ارسال نظرات