خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج کشاورزی و منابع طبیعی سپاه نینوا:
رضا خزائیان :دوره آموزش تخصصی تسهیل گری مهندسین کشاورزی مرتبط با طرح همگام با کشاورز به مدت سه روز در اردوگاه صالحین سپاه نینوا برگزار گردید.
کد خبر: ۸۵۸۷۹۴۰
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ؛در دوره آموزش تخصصی تسهیل گری مهندسین کشاورزی که در اردوگاه صالحین شیر آباد برگزار گردید 50 نفر از مهندسین و کارشناسان کشاورزی استان با هدف کسب دانش نحوه ارتباط گیری با کشاورزان آشنا شدند.
گفتنی است با برپایی این کارگاه آموزشی طرح همگام با کشاورز در استان عملیاتی شد.
به گفته خزائیان مسئول سازمان بسیج کشاورزی و منابع طبیعی سپاه نینوا آموزش دیدگان دراین دوره پس از کسب گواهینامه مربی گری هر نفر 2 روستا را تحت پوشش قرار میدهد و با راه اندازی طرح همگام با کشاورز در روستاها و تدوین تقویم زراعی برای 5 کشت برتر کشاورزی در کلیه مراحل کاشت ، داشت ، برداشت و همچنین تغییرات الگوی کشت و نیز راه اندازی شبکه تجارت روستا تا مرحله بازاریابی محصولات کشاورزان را یاری می نمایند.
وی درادامه افزود :200 روستا در سراسر استان گلستان تحت پوشش 100 شبکه همگام با کشاورز فعالیت می کنند.
خزائیان با بیان اینکه این سازمان در نظر دارد با شناسایی کشاورزان نمونه از تجربیات  و اقدامات ابتکارانه این کشاورزان در همایش های محصول محور استفاده نماید.
رئیس سازمان بسیج کشاورزی و منابع طبیعی سپاه نینوا در پایان گفت :تألیف راهنمای سویا با حضور اساتید و کارشناسان خبره این محصول از جمله برنامه های در دست اجرای این سازمان می باشد.




ارسال نظرات
پر بیننده ها