پدافند غیر عامل اصل، لازم پیشرفت کشور است

نیاز است علاوه بر پیوست‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی پیوست‌های پدافند غیرعامل نیز در تمام استان‌های کشور برای تقویت سیستم دفاعی و مقابله با بحران‌ها و تهدیدها طراحی شود
کد خبر: ۸۵۸۸۱۱۰
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، محمدرضا کائینی پیش از ظهر امروز در همایش پدافند غیرعامل ویژه فرماندهان بسیج و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل اظهار داشت: امروزه پدافند غیرعامل از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است و باید در این زمینه مدیران دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی همه‌جانبه بتوانند این امر مهم را در استان‌های خود تقویت کنند.

وی با اشاره به اینکه تسهیل مدیریت بحران با اقدامات هماهنگ شده بین دستگاه‌های اجرایی در ابعاد مختلف صورت می‌گیرد، بیان کرد: باید با اجرای مدیریت راهبردی پدافند غیرعامل را از درون و در ساختار جامع به صورت اساسی تقویت کنیم و در عین حال که وظایف اداری خود را انجام داده به مسئله پدافند غیرعامل نیز اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

کائنی گفت: امروزه نیاز است قبل از اجرای هر پروژه‌ای در کشور سیستم دفاعی و پدافند غیرعامل در آن کشور به طور اساسی رعایت شود تا در آینده مشکلاتی در مقابله با تهدیدها به وجود نیاید که این امر نیازمند همانگی همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی است.

جانشین معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: نیاز است علاوه بر پیوست‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی پیوست‌های پدافند غیرعامل نیز در تمام استان‌های کشور برای تقویت سیستم دفاعی و مقابله با بحران‌ها و تهدیدها طراحی شود و به یقین توسعه پدافند غیرعامل در کشور می‌تواند توسعه کشور در عرصه‌های مختلف را نیز به دنبال داشته باشد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: توجه اساسی به تهدیدها و خطرهای پیش رو از سوی دشمنان در این عرصه کنونی کشور یک نیاز اساسی است که باید با تمام توان و تلاش این تهدیدها را شناسایی کرده و در مقابل آن سیستم دفاعی خود را تقویت دهیم.

وی با بیان اینکه دشمنان و استکبار جهانی هم‌اکنون با نقشه‌ها و ترفندهای مختلف در صدد تضعیف جامعه هستند، افزود: باید با تقویت سیستم دفاعی و پدافند غیرعامل هوشیاری لازم در این زمینه را داشته باشیم تا این نقشه‌های دشمنان به ناامیدی تبدیل شود.

کائنی با بیان اینکه مراجع تقلید اهتمام ویژه‌ای به پدافند غیرعامل در کشور دارد، اظهار کرد: در دیدار مدیران سازمان پدافند غیرعامل کشور با مراجع تقلید در قم تأکید اساسی به مسئله پدافند غیرعامل شد که باید در این راستا برنامه‌ریزی اساسی از سوی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان و کشور اتخاذ شود.

ارسال نظرات