به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی:

برگزاری یادواره شهیده شاخص دانش آموزی کشور شهیده ایران قربانی

یادواره شهیده شاخص دانش آموزی کشور شهیده ایران قربانی و 36000 شهید دانش آموز کشور امروز در سالن آمفی تئاتر کانون شهید رجایی آموزش و پرورش ناحیه 2 اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۸۱۶۲
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و در چهارمین روز از این هفته که به نام دانش آموز بسیجی، بصیرت و ولایت مداری نام گذاری شده است، یادواره شهیده شاخص دانش آموزی کشور شهیده ایران قربانی و 36000 شهید دانش آموز کشور امروز در سالن آمفی تئاتر کانون شهید رجایی آموزش و پرورش ناحیه 2 اردبیل برگزار شد.

در این یادواره که با حضور جمعی از دانش آموزان بسیجی ترتیب یافته بود، حجت الاسلام و المسلمین حسین نوری مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردبیل طی سخنانی، با بیان اینکه واقعه کربلا درس حیا، عبودیت و بندگی به ما آموخت گفت: شهدای کربلای ایران نیز به تأسی از شهدای کربلا بصیرت، وفاداری و غیرت را به ما آموختند.

وی با بیان رشادت های شهدای دانش آموز در دوران هشت سال دفاع مقدس و نقش بی بدیل آنها، دشمن امروز یک دانش آموز را بی حیایی و تنبلی بیان نمود و افزود: حضرت زینب کبری (س) در ماندگاری واقعه کربلا زحمات زیادی را متحمل شد و شما دانش آموزان نیز باید این بانوی بزرگ اسلام را برای خود الگو قرار دهید.

گفتنی است شهیده ایران قربانی از شهدای شاخص دانش آموزی کشور می باشد که در 12 بهمن سال 65 در سن 20 سالگی در اثر بمباران هوایی دبیرستان زینبیه شهرستان میانه توسط هواپیماهای رژیم بعثی عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود.

خاطره گویی توسط دوست و هم مدرسه ای شهیده ایران قربانی از دیگر بخش های اجرا شده در این یادواره بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار