همزمان با سراسر کشور اجرای طرح نرمش صبحگاهی در مدارس استان زنجان آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۸۸۲۳۶
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، طرح نرمش صبحگاهی با برگزاری مراسم نمادین در آموزشگاه ولایت زنجان آغاز گردید.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در مراسم آغاز اجرای طرح نرمش صبحگاهی در مدارس استان زنجان با اشاره به سراسری بودن این طرح گفت: این طرح در راستای گسترش ورزش همگانی، ایجاد شادابی و نشاط در دانش آموزان و افزایش سلامت جسمانی آینده سازان ایران اسلامی در کلیه مدارس استان اجرا می شود.

ذبیح ا... تاراسی افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقده بین آموزش و پرورش و رادیو ورزش هر روز شاهد پخش پنج دقیقه آهنگ ورزشی از ساعت 7:30 تا هشت صبح در سطح مدارس خواهیم بود و در روستاهایی که امکان دریافت امواج شبکه رادیو ورزش وجود ندارد فایل صوتی آهنگ های ورزشی مورد نظر برای بهره گیری در اختیار مدارس آنان قرار گرفته است.

وی یکی از مهمترین اهداف اجرای طرح نرمش صبحگاهی مدارس را توجه به رفع مشکل فقر حرکتی دانش آموزان عنوان و اضافه کرد: ایجاد نشاط و شادابی، کاهش فشار روانی و دور کردن دانش آموزان از استرس های احتمالی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

تاراسی افزود: مدارس برای فعالیت‌های خود نیازمند همراهی دستگاه‌های مختلف است.

همچنین در ادامه برنامه مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با تاکید بر اینکه تلاش‌ها در آموزش و پرورش در زمینه پرورش دانش‌آموزان به تنهایی امکان‌پذیر نیست، گفت: باید خانواده‌ها نیز در موضوعات پرورشی مدارس و مربیان را همراهی کنند.

حسینی با اشاره به کاهش تحرک در بین نسل جوان و دانش‌آموزان خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان به دلیل افزایش گرایش به بازی‌های رایانه‌ای از تحرک خود کاسته‌اند.

وی با اشاره به تاثیر سبک زندگی بر سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان ادامه داد: باید دانش‌آموزان را به سمت سبک‌های زندگی درست که به سلامت آنان منجر می‌شود هدایت کرد.

حسینی بر لزوم انعقاد تفاهم‌نامه ما بین وزارت آموزش و پرورش و ورزش و جوانان تاکید کرد و افزود: با این تفاهم‌نامه امکان افزایش تعامل بیش از پیش این دو دستگاه برای شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان فراهم می‌شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان بر لزوم سرمایه‌گذاری بر استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان تاکید و تصریح کرد: دانش‌آموزان در آینده ورزشکاران استانی خواهند بود.

ارسال نظرات