استاد حوزه و دانشگاه:

پشتیبانی از ولایت فقیه یک حرکت زینبی است

پشتیبانی از امام حاضر یا ولایت فقیه حرکتی، مانند کار حضرت زینب (س) در عاشورا و کربلاست.
کد خبر: ۸۵۸۸۲۵۱
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاد حوزه و دانشگاه گفت: باید حسین زمان را شناخت و گوش به فرمان او در برابر جریان های انحرافی ایستادگی کرد تا وظیفه ی زینبی خود را درست انجام داد.

علمی فرد افزود: در کار عاشورایی، مقام مطرح چرا که بسیاری از بانوان همپای حضرت زینب(س) با وجود نداشتن نسبت با خاندان پیامبر(ص) رشادت های بسیاری کردند؛ پس الگو گیری از حضرت زینب(س) وظیفه ی تمام افراد جامعه است.

وی تعداد یزید های زمان و جریانات انحرافی علیه اسلام را بسیار زیاد دانست و مقابله با آنها را نیازمند عمل کردن به توصیه های امام و راهنمای حاضر بیان و خاطر نشان کرد: دشمن شناسی، روشنگری و جهانی کردن عمل به نکته های سعادتمند رهبری گام بسیار بلندی در راستای مقابله با یزید های زبون زمان است.

این استاد حوزه ضمن اشاره به جمله ی کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا تاکید کرد: باید در همه‌ی مکان ها و زمان ها با بیان واقعیت ها و روشنگری های وقایع دیروز و امروز برای جوانان، آشنایان و اطرافیان خود، بسیار خوب نقش آفرینی کنیم.

وی هدف اصلی عاشورا و زینب (س) را تصحیح جریان غلط اسلام ستیزی آن عصر عنوان و تبیین کرد: جریان انحرافی 50 ساله ایجاد شده توسط بنی امیه در آن زمان، ریشه اسلام را تهدید کرده بود که حضور حضرت زینب (س) و روشنگری هایش این جریان را نابود و اسلام را زنده کرد.

علمی فرد حضور ایشان و خطبه های کوبنده اش را تکمیل کننده ی قیام عظیم عاشورا عنوان کرد و افزود: اگر بانوان نبودند، واقعه ی کربلا به شکل واقعی خود انعکاس پیدا نمی کرد و امکان پایمال شدن خون حضرت سیدالشهدا (ع) و یارانش و پنهان ماندن مظلومیت شان وجود داشت.

وی از آمادگی و توانایی این بانوی گرانقدر برای تحمل تمام مشکلات پیش رو سخن گفت: هیچ اتفاقی از آن وقایع تصادفی نبود و خاندان پیامبر(ص) از تمام مشیت های الهی و مرگ و اسارت آگاه بودند و زینب(س) نیز آماده ی اجرای مسولیت های مختلف خود بود.

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص وظایف و مسولیت های سنگین حضرت زینب (س) تبیین کرد: بارزترین ویژگی این حضرت، مدیریت مناسب بحران کربلا بود که مسولیت های سنگین اداره کاروان اسرا، حفاظت از جان حجت خدا، حفظ عزتمندی اهل بیت(ع) و مستدامی امامت را بر عهده داشت و علاوه بر آنها بایستی هدف عالی کربلا را نیز پیاده می کرد.

علمی فرد با بیان اینکه مسئولیت های سنگین حضرت زینب(س) کمتر از کار امامان نبود و از چشمه ی ولایت سیراب می شد ادامه داد: سخت ترین کار وی، تغییر جریان انحرافی 50ساله ای بود که معاویه و بنی امیه را حق و جانشین خلف پیامبر اکرم (ص) می دانست و قتل امام حسین (ع) و یارانش را واجب بیان می کرد و تصور مردم را به سمت شباهت حکومت معاویه با حکومت پیامبر اکرم (ص) سوق می داد و موافقان خود را بنده ی خدا می دانست.

وی افزود: امروز نیز مانند آن دوران طرفداران داعش و سایر حزب های این چنینی مسلمان خوانده می شوند و خون مخالفان آنها نیز حلال شمرده می شود که این نیز جریان انحرافی زمان حاضر است.

علمی فرد در خصوص ویژگی های حضرت زینب (س) عقیله ی بنی هاشم بود که پس از ائمه سرآمد عقلای تمام مردان و زنان آن زمان بود و علمی لدنی داشت؛ همچنین ایشان توانایی و ظرفیت بسیار بالایی که در مدیریت بحران به اقتضای زمان داشت که این ویژگی ها سبب برجسته شدن شخصیت خدا آشنای ایشان شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار