فرهنگیان بازنشسته نسبت به وضعیت معیشتی و تأخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت خود معترضند حتی جمعی از آنها نیز نامه‌ای را به رئیس جمهور ارسال کرده‌اند. آموزش‌وپروش نیز پرداخت مطالبات را منوط به تأمین اعتبارات لازم از سوی سازمان مدیریت می‌داند.
کد خبر: ۸۵۸۸۲۶۰
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج،  پاداش پایان خدمت و وضعیت معیشتی به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی فرهنگیان بازنشسته مطرح است و آنها بارها خواستار رسیدگی ویژه مسئولان به وضعیتشان بوده‌اند.

فرهنگیان معترضند که چرا پاداش پایان خدمت آنها با تأخیر پرداخت می‌شود و اگر هم پرداخت شود به صورت کامل و یک جا نیست. فرهنگیان بازنشسته سال 93  نیز به پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت خود معترض هستند. جمعی از بازنشستگان آموزش و پرورش نامه‌ای را به رئیس جمهور ارسال کردند که در این نامه به موارد متعددی از جمله اینکه حقوق آنها متناسب با نرخ تورم افزایش نمی‌یابد اشاره شده و آمده است: به منظور رفع تبعیض و نارضایتی در پرداخت حقوق با مدرک مشابه که بعضاً تا چند برابر اختلاف پرداخت مشاهده می‌شود؟ درخواست همسان‌سازی (همطرازی) حقوق با تأمین بار مالی آن را داریم.

برخی بازنشستگان سال 92 نیز عنوان می‌کنند،‌ در هنگام بازنشستگی، رتبه عالی آنها حذف و با رتبه ارشد بازنشسته شده‌‌اند تا حقوق بالاتری را دریافت نکنند.

پس از اعتراضات فرهنگیان به وضعیت معیشتی، کمیته سه جانبه‌ای با حضور نمایندگان مجلس، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد تا مشکلات فرهنگیان را بررسی کند.

ابوالقاسم خسروی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص دستاوردهای کمیته معیشت معلمان گفت:‌ این کمیته با پیشنهاد مجلس تشکیل شد که نمایندگان سازمان مدیریت و وزارت آموزش و پرورش در آن حضور داشتند. جلساتی از این کمیته تشکیل شد که برای عملیاتی شدن بندهای قانونی بودجه سال 94 در حوزه آموزش و پرورش مصوباتی داشت.

وی افزود: یکی از مسائل اساسی مورد بررسی در این کمیته پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بود که با گذشت یک سال هنوز پرداخت نشده است. طبق پیگیری‌هایی که از وزارت آموزش و پرورش داشتیم قرار است تا 1050 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا پایان آبان ماه تأمین شود.

طبق گفته برخی نمایندگان مجلس از جمله جبار کوچکی نژاد، کمیته معیشت معلمان دستاردهای قابل قبولی نداشت چرا که نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گزارش‌ پیگیری‌های انجام شده را ارائه نمی‌کردند بنابراین تصمیم گرفته شد تا زمانی که این جلسه خروجی مشخصی ندارد، جلسات آن برگزار نشود.

به نظر می‌رسد تأمین اعتبار مهمترین مشکل برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان است.

محمد فاضل مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش درخصوص پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال 93   گفت: در حال پیگیری این موضوع هستیم و با سازمان مدیریت صحبت و مکاتبه کرده‌ایم و قول‌هایی به ما داده‌اند که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد. به محض اعلام پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، این مبالغ به حساب فرهنگیان واریز می شود.

ارسال نظرات