جلسه پشتیبانی سواد آموزی استان زنجان با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیر کل آموزش وپرورش استان، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان در محل سالن ولایت استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۸۳۳۷
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان، گفت: بحث سواد آموزی بحث مهمی است که دولت در صدد بهبود کیفیت آن است و اینکه درصد باسوادی از حدود سی در صد در اوایل انقلاب به 90 درصد در حال حاضر رسیده است خود حاصل فعالیت های زیاد در این حوزه است که قابل تقدیر می باشد.

مسیح اله سلطانی افزود: در وضعیت فعلی ما نمی توانیم آموزش را درنهضت سواد آموزی به صورت بخشی ببینیم بلکه فرا بخشی باید عمل نموده واز ظرفیت سایر دستگاههای اجرایی استان در این زمینه بهره برد.

این مقام مسئول ادامه داد: در کنار کمیت آموزش باید کیفیت را نیز مدنظر قرار دهیم وبحث اطلاع رسانی توسط کلیه دستگاههای اجرایی مرتبط، خیلی حائز اهمیت می باشد علی الخصوص بحث محدودیت هایی که برای افراد بی سواد گروه سنی 10تا49 سال اعمال خواهد شد، باید به اطلاع عموم مردم رسانده و از توان سازمان های مردم نهاد نهایت بهره برداری صورت پذیرد.

همچنین مرتضی تمجیدی مدیر کل آموزش وپرورش استان ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاههای اجرایی گام های موثری در جهت کاهش آمار بی سوادان گروه سنی10تا49 سال برداشته شود.

در ادامه جلسه هادی احمد نیا معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان گزارشی از وضعیت سواد آموزی استان ارائه وبه تبیین سیاست های سواد آموزی در سال94 پرداخت وانتظارات اداره کل آموزش وپرورش استان از سایر دستگاههای اجرایی را بیان نمود.

وی در سخنان خود به محدودیت هایی که قرار است برای افراد بی سواد این گروه سنی در نظر گرفته شود اشاره کرد وگفت: راهنمایی ورانندگی صدور گواهینامه برای این قبیل افراد را منوط به اخذ گواهینامه سواد آموزی نموده و تمدید وصدور گواهینامه کسب وکار برای بی سوادان نیز درصورت آموختن ودریافت گواهینامه قبولی صورت خواهد گرفت.

احمدنیا افزود: سازمان بهزیستی نیز به مشمولین تحت پوشش خود که در این گروه سنی قرار دارند به شرطی کمک خواهد نمود که حتما سواد را آموخته باشند.

در پایان نمایندگان ادارات بهزیستی،اداره کل تعاون ، کار ورفاه اجتماعی،کمیته امداد امام(ره) وسازمان جهاد کشاورزی به ارائه نقطه نظرات وعملکرد خود در این خصوص پرداختند.

ارسال نظرات