سومین یادواره هفت شهید روستای احمد آباد بخش مرکزی فریمان با سخنرانی امام جمعه باخرز و حضور باشکوه مردم برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۸۳۵۷
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرنگار بسیج از خراسان رضوی سومین یادواره ۷ شهید روستای احمد آباد از توابع شهرستان فریمان با سخنرانی حجت الاسلام مهدی امجدی زاده امام جمعه باخرز در مسجد فاطمه الزهرا این روستا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سرگرد پاسدار حسین شمس فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریمان درباره مقام شهدا و ارزش جایگاه آنها بیان داشت: راه شهدای ما ادامه دهنده قیام امام حسین (ع) است. درسی که ما از یاران امام حسین باید بگیریم این است که باید همه با هم اتحاد داشته باشیم، در انقلاب ما با تاسی از قیام امام حسین (ع) همه گروهها و اقشار حضور داشتند.

وی درباره درس های قیام عاشورا افزود: از درس های مهم قیام امام حسین (ع) داشتن بصیرت امام حسین (ع) بود، فلسفه قیام امام حسین (ع) نماز و احیاء امر به معروف و نهی از منکر و بصیرت بود، ما باید بصیرت داشته باشیم.

در ادامه حجت الاسلام امجدی زاده ضمن اشاره به بزرگی محرم و صفر و مراسمات برگزار شده در سراسر دنیا اظهار کرد: غیر از این عالم، عالم الحسین را داریم، این عالم الحسین در کنار همه این عالم ها هست و مختصاتشم با تمام این عوالم فرق دارد.

وی ادامه داد: روز عاشورا هم عالم الحسینی داشتیم فرق ما و اصحاب امام حسین (ع) این است که ما در کل سال دو ماه در عالم الحسین هستیم آن هم فقط در محرم و صفر اما اصحاب ابا عبدالله در کل عمرشان در عالم الحسین زندگی کردند. این شهدا که عکسشان زینت بخش این مراسم است زندگیشان را در مسیر عالم الحسین قرار دادند که به فوز عظیم رسیدند امکان ندارد که کسی بیرون از عالم الحسین باشد بعد به مقامی برسد در راستای مقام امام حسین علیه اسلام این غیر ممکن است باید در عالم الحسین زندگی کرد.

امام جمعه شهرستان باخرز ضمن اشاره به شهادت مظلومانه ۱۵۷ شهید غواص و راه حسینی این شهدا عنوان کرد: . ۱۵۷ شهید غواص که چند وقت پیش آوردند ومملکت را تکان داد، این عزیزان از اول انقلاب، خودشان انقلاب کردند و الان هم که هر وقت دشمن علیه انقلاب و اسلام شیطنت می کند باز تکه استخوان های شهدا می آیند و این شیطنت ها را خنثی کردند.

وی افزود: ۱۵۷ شهید غواصی که آمدند غوغا کردند، پدر آمریکا را در آوردند، در این مقطع بعد از ۳۲ سال از زیر خاک در آمدند در اوج تهدید و تحریم و پیچیدگی داخلی و خارجی بودیم؛ این شهدا آمدند یک تفکری را ترویج کردند و یک غباری را از روی ذهن ها و افکار برداشتند د .

حجت السلام امجدی زاده با بیان این که ولایت پذیری و ولایت مداری مهمترین شاخص عالم الحسین است گفت: در شهدای کربلا ، بعد از امام حسین بالاترین مقام متعلق به قمر بنی هاشم آقا ابوالفضل عباس است. اما چرا حضرت ابوالفضل به این مقام دست یافت؟ چون تو ولایت مداری و ولایت پذیری تک بود و

وی در پایان گفت: راه ورود به عالم الحسین و این که بتوانیم به جایگاه و فوز عظیم برسیم باید ولایت مدار باشیم. یعنی شهدا عشق و میل و کیف و اراده شان، عشق و میل امام و رهبری بود این بود که به فوز عظیم رسیدند.

در پایان این مراسم که به همت حوزه مقاومت بسیج شهید هاشمی نژاد برگزار شد، از خانواده هفت شهید روستای احمد آباد تقدیر و تشکر به عمل آمد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها