خبرهای داغ:
دانش آموزان بسیجی با نماینده مجلس شورای اسلامی دیدار کردند + عکس

امیرآبادی: آمریکایی ها هرجا ورود پیدا کردند جز زوال برای آن ملت ها چیزی به ارمغان نیاوردند

همزمان با هفته بسیج دانش آموزی جمعی از دانش آموزان بسیجی استان قم با نماینده مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۸۵۸۸۴۶۱
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، همزمان با هفته بسیج دانش آموزی، جمعی از برگزیدگان بسیج دانش آموزی با حضور در دفتر نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با احمد امیر آبادی فراهانی دیدار و گفتگو کردند.

سید جواد میرهادی، مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه استان قم در این دیدار طی سخنانی گزارشی از فعالیت های این سازمان در عرصه های علمی، فرهنگی، سازندگی و بصیرتی ارائه نمود و خلأهای موجود را مورد اشاره قرار داد و ابراز امیدواری کرد با طرح مباحث در سطح کشور شاهد مرتفع شدن آنها باشیم.

پس از وی تعدادی از خواهران و برادران بسیجی به نمایندگی از جمع حاضر نقطه نظرات و مطالبات خود در عرصه های گوناگون را با نماینده استان مطرح نمودند.

امیر آبادی در ادامه این دیدار ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی با اشاره به تأکیدات مقم معظم رهبری بر مسأله نفوذ دشمن پس از برجام، بی توجهی به جنایات استکبار در حق ملت ایران را علت اشتیاق عده ای به برقراری رابطه با آمریکا عنوان کرد و افزود: وقتی تاریخ را مرور می کنیم یک طرف اصلی تمامی مصائب عالم آمریکایی ها بوده اند و هر کاری که از دستشان می آمده را انجام داده اند مگر اینکه جایی توان آن را نداشته اند.

وی در بیان نقش آمریکا در بی ثباتی جهان به راه اندازی جنگ های جهانی، ایجاد دولت صهیونیستی، کودتای 28 مرداد و سرنگو نی دولت مردمی مصدق اشاره کرد و بیان نمود: مرور حوادث دولت چند ماهه مصدق، به روشنی نقش نفوذ از طریق سفارتخانه های آمریکا و انگلیس مشخص است که آنها چگونه با ایجاد اختلاف در میان آیت الله کاشانی و مصدق و صرف هزینه برای خرید سیاسیون، طبقات اجتماعی و نظامیان، کودتای 28 مرداد را رقم زدند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به این موضوع که مصدق تا مدتی اختیارات مجلس را در دست گرفته بود به عدم موافقت مجلس با تمدید اختیارات گرفته شده توسط مصدق، بیان کرد: بیان شعارهای عوام پسند مبنی بر برگزاری رفراندوم، منجر به انحلال مجلس شورای ملی با رأی مردم و در نتیجه بدون پشتوانه شدن مصدق گردید و در ادامه کار اختلاف مصدق و آیت الله کاشانی باعث روی کار آمدن محمدرضا شاه توسط امریکایی ها و انگلیسی ها با کودتای 28 مرداد گردید.

وی مسئله نفوذ دشمن را از مسائل قابل توجه و دقت برشمرد و با اشاره به قابل تکرار بودن تاریخ، خاطرنشان کرد: شاید فضای تاریخی، افراد، عناصر و زمان تغییر یابند اما بعضاً می بینیم که همان موضوعات با شکلی مشابه نمایان می شود.

امیرآبادی به نقش و اهمیت توجه به مسائل فرهنگی اشاره کرد و با ذکر این موضوع که چندین هزار شهید از بهترین های این مملکت جان خود را در راه دفاع از ارزش ها فدا کرده اند؛ افزود: ما اگر امروز می خواهیم از آن ها دفاع کنیم بایستی برای شبهات مطرح در جامعه پاسخ داشته باشیم.

وی یکی از شبهات مطرح را رابطه با آمریکا برای حل مشکلات مردم و کشور عنوان کرد و بیان کرد: در منطقه ما همه کشورها اعم از ترکیه، عراق، عربستان، قطر، امارات، کویت، بحرین و افغانستان با آمریکا رابطه دارند غیر از کشور ما، اما امریکایی ها هرکجا وارد شده اند، جز زوال و بدبختی برای آن ملت ها چیزی به ارمغان نیاورده اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص سیاست های دولت مستکبر آمریکا به مراحل اجرای اهدافشان در کشورهای هدف اشاره کرد و افزود: سیاست آن ها این است که در کشورها ابتدا ایجاد اختلاف می کنند و سپس جنگی مستقیم یا نیابتی را به راه می اندازند تا به فروش سلاح هایشان اقدام نمایند و با گذشت مدتی و کسب درآمد از این راه، پایان دادن به جنگ را در دستور کار قرار می دهند و دستگاه ها و تجهیزات امنیتی را جهت جلوگیری از اقدامات تروریستی در شهرها به فروش می رسانند.
وی آخرین گام را تظاهر به خیرخواهی و سازندگی این کشورها توسط پیمان کاران و شرکت های عمرانی کشورهای متجاوز عنوان کرد و ادامه داد: با شروع یک جنگ نزدیک به 20 سال منابع کشورهای هدف را به غارت می برند.

امیرآبادی همچنین عدم اقدام در ایران علی رغم دارا بودن رتبه اول مجموع نفت و گاز ایران در دنیا را مورد اشاره قرار داد و گفت: علت ناتوانی استکبار از دست درازی به ایران، ایستادگی و مقاومت و شجاعت مردم، درایت رهبری، وجود نیروهای مسلح مقتدر و وحدت و انسجام درونی است که باید از آنها مراقبت و محافظت شود.

وی در تشریح ترفند دشمنان برای نفوذ در کشورها تصریح کرد: اگر آنها با صراحت بگویند که می خواهند در ارکان کشوری تغییرات ایجاد کنند، با مقاومت مردمی مواجه می شوند که خواهان استقلال و آزادی هستند، لذا از راه اقتصاد و شرکت های تجاری در جوامع هدف نفوذ می کنند و فرهنگ جوامع را تغییر و به سمت اهداف خود هدایت می کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تجارب خود در دوران فرماندهی بسیج به مشکلات عمومی جوانان اشاره کرد و بیان نمود: بسیاری از جوانان امروز ما بدلیل اینکه پدر و مادرها نمی توانند برای آنها وقت بگذارند، تشنه این هستند که کسی حرفشان را گوش دهد و افراد سودجو در جامعه در کمین هستند و از همین خلأ برای انحراف جوانان استفاده می کنند.

امیرآبادی با اشاره به روشن بودن فرمایشات مقام معظم رهبری، به طرح موضوع نفوذ توسط ایشان اشاره کرد و افزود: یکی از مصادیق نفوذ دشمن، نفوذ فرهنگی و انحراف جوانان در زمینه های گوناگون است که در این زمینه دانش آموزان ظرفیت های بسیاری دارند و می توانند فعالیت کنند.

وی یکی از راه های مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن را حضور در صحنه برشمرد و با اشاره به فعالیت دشمنان در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، دانش آموزان بسیجی را به حضور در این فضا ترغیب کرد و ادامه داد: با توجه به حضور گسترده افراد در این فضا، بهتر است دانش آموزان بسیجی به جای کناره گیری از حضور در این شبکه ها، با حضور فعال خود، مدافع فرهنگ و ارزش های اسلامی و انقلاب باشند.

نماینده مجلس شورای اسلامی خودسازی را مقدمه ورود به این فضا عنوان کرد و به دانش آموزان بسیجی توصیه داشت که برای این حضور باید مراقب باشید که خود را ساخته باشید تا خودتان دچار شبهات و انحرافات نشوید.

وی هشیاری و تشخیص برای صرف وقت در شبکه های اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: بعضی ها وقتشان را در شبکه های اجتماعی صرف دفاع از دولت قبلی یا کنونی می کنند، در صورتی که این بازی دشمن است، زیرا آن دولت و رئیس جمهور که رفته است و رئیس جمهور کنونی نیز رئیس جمهور قانونی کشور است، پس وظیفه ما این است که از اصول اساسی، مکتب و آرمان های این انقلاب و ولی فقیه به عنوان ستون اصلی خیمه انقلاب و همچنین راه و خون شهدا دفاع کنیم.

امیرآبادی در پایان با بیان اینکه از خدا می خواهم که بتوانیم رهرو راه شهدا و بخصوص شهدای دانش آموز و شهید فهمیده باشیم و إن شاء الله خداوند کمک کند که عاقبت به خیر شویم و اعمال، رفتار و گفتارمان صادقانه و برای رضای خدا باشد، تصریح کرد: پست و مقام و مسؤلیت، همه می روند و آنچه که از همه ما می ماند، خدمت و رفتار صادقانه با مردم و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی و خون شهداست.


ارسال نظرات