مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان گفت: سيزدهمين نمايشگاه بزرگ كتاب استان سمنان از 14 آبان ماه در سالن غدير سمنان آغاز به كار مي كند.
کد خبر: ۸۵۸۸۴۹۵
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سمنان، محمدرضا سوقندي در كنفرانس مطبوعاتي كه با حضور خبرنگاران در سالن جلسات اداره كل فرهنگ ارشاد اسلامي استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: سيزدهمين نمايشگاه بزرگ كتاب استان سمنان از 14 آبان ماه در سالن غدير سمنان آغاز به كار مي كند.
وي با بيان اينكه يكي از مهمترين مسائل فرهنگي بحث كتاب و كتابخواني است،‌ افزود: فرهنگ كتابخواني بايد وارد سبدكالاي خانواده ها شود و بايد در اين راستا گام هاي زيرساختي جدي برداشته شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان بيان داشت:‌ امروز كتاب و فرهنگ كتابخواني در عرصه نفس گيري در حال دست و پا زدن است و بايد به داد عقل و انديشه برسيم؛ چرا كه كتاب حامل انديشه است و در بيان اهميت آن همين بس كه قرآن به قلم قسم مي خورد.
سوقندي سرانه مطالعه در هر جامعه را شاخص فرهنگ آن عنوان كرد و برپايي نمايشگاه كتاب را در حقيقت راهكار ارتقا و گسترش و ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني در جامعه دانست.
وي خاطرنشان كرد: 181 ناشر كشوري از استانهاي مختلف كشور در 122 غرفه با 32 هزار و 800 عنوان كتاب در سيزدهمين نمايشگاه بزرگ كتاب استان سمنان حضور دارند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان تعداد ناشران استاني را 11 ناشر با يك هزار و 800 عنوان كتاب عنوان كرد و گفت:  250 ميليون تومان بُن كتاب براي اين نمايشگاه اختصاص يافته است و كتابهاي نمايشگاه با 30 درصد تخفيف به فروش مي رسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها