خرم آباد - معاون امور عمرانی استانداری لرستان از آسیب به سه هزار خانوار روستایی و شهری این استان بر اثر سیلاب هفته گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۸۵۱۵
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد اصلانی صبح دوشنبه در جلسه ستاد بحران لرستان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین رئیس سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد با اشار به آسیب به سه هزار خانوار این استان بر اثر سیلاب بر لزوم انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از حوادث در این استان تاکید کرد.

وی با اشاره به سیلاب هفته گذشته در استان لرستان عنوان کرد: میانگین بارش ها طی سه شبانه روز ۹۰ میلی متر بود.

معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه این استان حدود هفت سال با پدیده خشکسالی مواجه بوده است افزود: خداوند را شاکریم که طی هفته گذشته بارش های کم نظیر و بسیار خوبی را در استان شاهد بودیم.

اصلانی با بیان اینکه قبل از وقوع سیلاب هفته گذشته اطلاع رسانی لازم از سوی هواشناسی را در رابطه با وقوع سیلاب در استان داشتیم گفت: پس از این اطلاع رسانی همه دستگاههای اجرایی اهتمام لازم را در مرحله پیشگیری و همچنین بعد از وقوع حادثه سیلاب در استان را داشتند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سیلاب هفته گذشته سه نفر از اعضای یک خانواده جان خود را از دست دادند گفت: همچنین راه ارتباطی ۶۵ روستا، شبکه برق ۵۰ روستا و شبکه آب ۵۰ روستای استان قطع شد.

معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه در این راستا با تلاش دستگاههای اجرایی در کمتر از ۳۰ ساعت برق همه روستاها وصل شد گفت: همچنین آب آشامیدنی ۵۰ روستای استان نیز تامین شد.

اصلانی با اشاره به تلاش اداره کل راه و شهرسازی لرستان برای بازگشایی راههای روستایی تخریب شده افزود: در این سیلاب ۶۰ دهانه پل و ۳۰۰ کیلومتر محور روستایی در استان تخریب شد.

وی تصریح کرد: در مجموع سه هزار خانوار روستایی و شهری بر اثر وقوع سیلاب آسیب دیدند.

ارسال نظرات