به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی یادواره شهدای دانش آموز در شهرستان هیرمند با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۸۵۷۲
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج ، یادواره شهداء دانش آموزی با حضور جانبازان دفاع مقدس، امام جمعه، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و رئیس آموزش و پرورش شهرستان هیرمند در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد.

در این مراسم رئیس آموزش و پرورش شهرستان هیرمند ضمن گرامی داشت هفته بسیج دانش آموزی گفت: در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز در مقابل جبهه های حق علیه باطل به مقام والای شهادت رسیدند.

حمید سارانی بیان داشت: رزمندگان دانش آموز، در آن دوران سه معیار ایمان به خدا، احساس مسئولیت ، و شجاعت را مد نظر داشتند همه ی شهدای گران قدر دفاع مقدس ایمان مثال زدنی در روح و دلشان با خداوند داشته و در برابر دین، ناموس و خاک کشورشان احساس مسئولیت سنگینی می کردند.

سارانی ادامه داد: امروزه نیز دانش آموزان در کنار ایمان و احساس مسئولیت، شجاعت قلم را سر لوحه کار خویش قرار دهند زیرا که امروزه با علم و دانش می تواند بر دشمن چیره شد.

فرمانداه سپاه شهرستان  هیرمند نیز با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس ملت ایران بسیجی وار و با رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید گفت: دشمنان و بد خواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی جنگ نا برابری را بر ملت ایران تحمیل کردند این در حالی بود که تمامی ارتش جهان در یک سمت و ملت بسیجی ایران در سمت دیگر قرار داشت و با شجاعت و از خودگذشتگی رزمندگانی همچون شهید حسین فهمیده این جنگ نا برابر را پیروز شدند.

 سرهنگ پاسدار جواد رضایی  افزود:دشمن در آن زمان با هدف تجزیه کشور در مدت زمان ۷۲ ساعت جرات حمله به ایران را پیدا کرد اما به همت اقشار مختلف از جمله قشر دانش آموزی که ۳۶ هزار نفر متشکل از۱۵ لشکر بودند شکست خورد.

وی  اظهار داشت: نوجوانان و جوانان شانه به شانه ارتشیان و بسیجیان با تجربه، جنگیدند و رشادت ها و فداکاری های بسیاری به جای نهادند.

ارسال نظرات