غفاری با تاکید بر اینکه ما نباید شریک عزای آمریکا و عربستان در قضیه سوریه شویم، یادآور شد: در شرایط فعلی رسالت ایران صرفا آن است که مدام به آمریکا و ال سعود در خصوص پیامدهای بازی خونین در سوریه هشدار دهد که تعلل در پایان این بازی می تواند تبعات سنگینتری برای غرب داشته باشد.
کد خبر: ۸۵۸۸۶۰۸
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
حنیف غفاری کارشناس مسایل بین المللی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص حضور ایران در نشست بررسی مسایل سوریه در وین گفت: به نظر من باید در این خصوص به تفاوت دیدگاه ایران و غرب در خصوص مساله تروریسم در خاورمیانه اشاره کنیم.
وی با اشاره به اینکه غربی ها به دنبال مدیریت تررویسم هستند اما ایران درصدد نابودی داعش است، افزود: این دو نگاه متفاوت به استراتژی و تاکتیک های مختلفی منتج می گردد چنانکه ما می بینیم ائتلاف ساخته آمریکا در عمل هیچ اقدامی را علیه بنیاد تروریسم انجام نداده است.
دبیر بین الملل روزنامه رسالت با اشاره به اینکه آمریکا و عربستان دو بازیگری فرامنطقه ای و منطقه ای در ایجاد بحران در سوریه هستند گفت: البته کشورها و نهادهای دیگری نیز در این زمینه فعال بودند و لذا اکنون نیز باید در مقابل اقدامات شوم خود در سوریه پاسخگو باشند به عبارت دقیق خروج از باتلاق سوریه بر عهده کشورهایی است که این باتلاق را ایجاد کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه ما نباید شریک عزای آمریکا و عربستان در قضیه سوریه شویم، یادآور شد:  در شرایط فعلی رسالت ایران صرفا آن است که مدام به آمریکا و ال سعود در خصوص پیامدهای بازی خونین در سوریه هشدار دهد و پیام دهد که تعلل در پایان این بازی می تواند تبعات سنگینتری برای غرب داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات