دیدار نخبگان دانش آموز و مدیران و مسئولین آموزش و پرورش شهرستان و همچنین جمعی از کارکنان ناحیه مهریز با امام جمعه به مناسبت دهه استکبار ستیزی برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۸۶۳۱
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از مهریز: در این دیدار که به مناسبت دهه استکبار ستیزی برگزار شد امام جمعه مهریز گفت: انسان دارای 2 کانون برای تفکر در وجود خود است یکی عقل و دیگری قلب است. عقل کانون تحلیل و وقایع و اتفاقات است و دیگری یعنی دل خود دارای دو چشمه است یکی چشمه احساسات و چشمه خشم.

وی در ادامه بیان کرد: چشمه های دل(احساسات و خشم) در دین ما با تولی و تبری شناخته میشود. تولی (احساسات) همان احساسات و علاقه ها و عشق به خوبی ها است و تبری (خشم) هم نیز خشم و تنفر از بدی ها و اعمال ناپسند است.

برهان در ادامه بیان کرد: در بین مردم و ملت ایران نفرت نسبت به شیطان بزرگ آمریکا از نوع خشم مقدس است  که همان برائت از شیطان است. مردم و مسلمانان جهان می بایست خشم خود را در مقابل جبهه ظلم که همان شیطان بزرگ و همدستان او اسرائیل کودک کش و داعش و وهابیت آل سعود کودک سوز هستند خرج کنند.

حجه الاسالم برهان ادامه داد: آنهایی این چنین خشمی در وجودشان است هیچگاه در برابر وعده ها و پیشنهادات استکبار جهانی کوتاه نیامده و آن را قبول نمی کنند.

دانش آموزان باید افتخار کنند روز 13 آبان به نام آنها است که در این روز همان نوجوانی که امام خمینی(ره) در مورد او فرمودند رهبر ما آن جوان سیزده ساله ای است که خود را زیر تانک انداخت(شهید فهمیده) و  به شهادت رسیده است.

وی همچنین فرمود: اگر مردم ایران و دنیا زنده هستند به کودکان خود توصیه کنند که نفرت و کینه خود را نسبت به شیطان بزرگ و استکبار جهانی یعنی آمریکا همانگونه که نسبت به شمر و یزید که امام حسین(ع) را در روز عاشورا به شهادت رساندند باید داشته باشند.

در ادامه سرهنگ زارع به سخنان رهبری در دیدار با سفیران و جبهه داران و طلایه داران عرصه دیپلماسی داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: دشمنی با شیطان بزرگ آمریکا و مقابله با آن جزء وظایف قانونی  آنها است.

وی در ادمه به چگونگی نام گذاری این دهه پرداخت و گفت: این دهه از 4 آبان و صدور بیانیه و موضع گیری برابر لایحه کاپیتولاسیون  و 6 آبان و شهادت مردم به دستور وزیر خارجه آمریکا در مقابل سفارتخانه آمریکا در تهران و 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) روز پایانی این دهه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز همچنین به حضور با شکوه و حداکثری مردم و امت حزب الله در راهپیمایی 13 آبان تاکید کرد و به موضوع نفوذ که از مطالبات مقام معظم رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی) در سخنرانی های اخیر ایشان اشاره کرد وگفت: متاسفانه بدلیل کم توجهی مسئولین در چند ماهه اخیر 25 نفر از نخبگان یزد توسط مراکز علمی و تحقیقاتی دنیا جذب شده اند اشاره کرد.

در پایان کارآموز مدیریت آموزش و پرورش شهرستان مهریز به اقدامات و عملکردهای این مدیریت در خصوص موضوع استکبارستیزی در مدارس شهرستان اشاره کرد و گفت: هدف دانش آموزان و مجموعه آموزشی شهرستان در مدارس و دانشگاه ها نهادینه کردن و در دستور کار قرار دادن بحث استکبار ستیزی و شناخت استکبار در بین دانش آموزان است.

در پایان این برنامه از چند تن از نخبگان دانش آموز و بسیجی شهرستان تجلیل به عمل آمد.

 

 

ارسال نظرات