مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس در دیدار با اعضای شورای عالی بسیج رسانه:
مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس در ششمین جلسه شورای عالی سازمان بسیج رسانه فارس با بیان اینکه دیپلمات و سیاسی‌کار نیستیم و با مردم شفاف صحبت می‌کنیم، گفت: این روزها صداوسیما بهای نقدهای منصفانه خود را می‌پردازد.
کد خبر: ۸۵۸۸۶۳۸
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶

به گزارش بسیج رسانه سیدتقی سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای فارس امروز، 7 آبان در ششمین نشست شورای عالی بسیج رسانه این استان که در محل سازمان صدا و سیمای فارس برگزار شد، با بیان اینکه حاشیه امن مدیران باید کار صادقانه آن‌ها برای مردم و تعهد آن‌ها به نظام و کار برای رضای خدا باشد نه اتصال به افراد، گفت: اگر مدیری چنین اقداماتی را انجام داد خیالش از بابت رسانه‌ها راحت است در غیر این صورت باید از افکار عمومی بهراسد.

وی  به دیدار مدیران این سازمان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: معظم‌له در این دیدار مطالبی را عنوان فرمودند که خطاب ایشان تنها صدا و سیما نبود بلکه به تمام رسانه‌ها بود.
وی با بیان اینکه معظم‌له در این دیدار ملاک و شاخص‌های مدیران رسانه‌ها را معین فرمودند، افزود: بر همه ما واجب است که خود را به منویات مقام معظم رهبری نزدیک کنیم.
سهرابی در ادامه با اشاره به اینکه استان فارس دارای مشکلات زیادی است، تنها راه نجات آن را رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: تمام رسانه‌ها باید در کنار هم قرار گیرند و در جهت رفع مشکلات استان بکوشند ضمن اینکه صداوسیما این آمادگی را دارد تا در این راستا گام بردارد.

رسانه‌ها باید تقویت شوند
مدیرکل صدا و سیمای فارس ادامه داد:‌ بدین‌منظور ما تلاش می‌کنیم تا در برنامه‌های خود از حضور سرپرستان، مسئولان، سردبیران و خبرنگاران رسانه‌های مختلف به عنوان نمایندگان افکار عمومی بهره جوییم ضمن اینکه اعتقاد داریم رسانه‌ها باید تقویت شوند لذا تلاش می‌کنیم با پرداختن به عملکرد رسانه‌ها آن‌ها را تقویت کنیم.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر ما نیز انتظار داریم که رسانه‌های دیگر صدا و سیما را تقویت کنند و اگر برنامه‌ای را اجرا کردیم، توقع این است که بازتاب آن نیز در رسانه‌های دیگر مشاهده شود حتی اگر این بازتاب به‌صورت انتقادی باشد.
سهرابی با تأکید بر لزوم هم‌افزایی رسانه‌های استان، گفت: به وسیله چنین اقدامی همه مردم خواهند فهمید که رسانه‌های استان فارس با یکدیگر هم‌افزا هستند.

بسیج رسانه می‌تواند رسانه‌ها را در کنار هم قرار دهد
وی در ادامه به نقش بسیج رسانه در هم‌افزایی رسانه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بسیج رسانه این قدرت را دارد که رسانه‌های مختلف را به یکدیگر نزدیک کند زیرا راه نجات ما برای برون رفت از این مشکلات تقویت تفکر بسیجی در تمام ابعاد به خصوص در رسانه‌هاست.
مدیرکل صدا و سیمای فارس با بیان اینکه متأسفانه اکنون بین رسانه‌ها و صدا و سیما فاصله وجود دارد و باید تلاش کرد تا این فاصله برداشته شود، گفت: ما آمادگی داریم تا اتاق فکری در این زمینه تشکیل دهیم.

لزوم جریان‌سازی رسانه‌ای در سوژه‌های مختلف
وی اظهار کرد: انتظار آن است که رسانه‌های مختلف سوژه‌های صدا و سیما را رها نکنند یعنی در یک موضوع خاص جریان‌سازی رسانه‌ای رخ دهد زیرا اگر بخواهیم برای استان کار مفیدی انجام دهیم،‌ رسانه‌های مختلف باید در کنار هم قرار گیرند.
سهرابی در ادامه رسانه‌ها را زبان گویا و چشم بینای نظام دانست و گفت: ما باید بحث نقدی را در دستور کار خود قرار دهیم که مورد انتظار مردم است البته نقدی منصفانه و اخلاق‌محور لذا باید بسیار مراقب باشیم در نقدهای خود افراد را در جایگاه خودشان نقد کنیم و نظام را نقد نکنیم زیرا افراد تا زمانی که در چارچوب نظام کار می‌کنند، مدیر نظام هستند.
مدیرکل صدا و سیمای فارس ادامه داد:‌ما باید به مردم آموزش دهیم که اشکال یک فرد، اشکال یک سیستم نیست و ملاک هم حال و فعل افراد است بنابراین عملکرد خوب مسئولان را باید حتماً بیان کنیم.

نقدها باید منصفانه و اخلاق‌محور باشند
وی با تأکید بر لزوم نقد در رسانه‌ها به‌صورت منصفانه و اخلاق‌محور خاطرنشان کرد: تفاوت رسانه‌های جمهوری اسلامی با رسانه‌های سایر نظام‌ها در این است که آنها برای مباحث خود بیرحمانه به هم حمله می‌کنند اما ما نقد منصفانه و اخلاق‌محور را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
سهرابی همچنین به بیان دو پیشنهاد نیز پرداخت و گفت: پیشنهاد می‌شود، یک سامانه مشترک سوژه و ایده‌های رسانه‌ای در استان فارس راه‌اندازی شود و در این سامانه مسائل مختلف را رصد و بررسی کنیم همچنین پیشنهاد می‌شود که یکی از جلسات خود را در شهیدآباد فارس برگزار کنیم.

لزوم توجه رسانه‌ها به برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها
مدیرکل صدا و سیمای فارس در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم توجه به برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری باید این کرسی‌ها را در دانشگاه‌ها راه‌ا ندازی کنیم حتی می‌توانیم این کار را با لوگو رسانه‌های مختلف انجام دهیم که جای این کار خالی است و امیدواریم حتماً انجام شود.

ارسال نظرات