تولید نفت روسیه باز هم رکورد شکست

تولید نفت خام و میعانات گازی روسیه در ماه اکتبر به‌طور متوسط 10.776 میلیون بشکه در روز بود که بالاترین میزان تولید از زمان فروپاشی اتحاد شوروی بوده است.
کد خبر: ۸۵۸۸۷۰۴
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱

به گزارش  بسیج،  به نقل از بلومبرگ، در حالی که سرمایه گذاری‌های سالهای گذشته موجب افزایش تولید نفت شده و تولید کنندگان ثابت کرده‌اند که حتی با افت شدید قیمت نفت نیز از میدان به در نمی‌شوند، تولید نفت روسیه در ماه اکتبر برای چهارمین بار در سال جاری میلادی، رکورد بالاترین میزان تولید از زمان فروپاشی اتحاد شوروی را شکست.
بر اساس آمارهای وزارت انرژی روسیه، تولید نفت خام و میعانات گازی این کشور در ماه اکتبر به‌طور متوسط 10.776 میلیون بشکه در روز بود. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل و ماه گذشته میلادی به‌ترتیب 1.3 و 0.3 درصد بیشتر است.
الکساندر نازاروف، تحلیلگر مسائل نفت و گاز در مؤسسه گازپروم بانک گفت: «به‌دلیل سرمایه گذاری‌های طولانی تولید نفت روسیه همچنان انعکاسی از دورانی است که قیمت نفت بالای 100 دلار در هر بشکه بود... دلیل افزایش تولید امسال را باید در سال های 2010 تا 2014 جستجو کرد، یعنی زمانی که تعدادی از پروژه‌ها (ی سرمایه گذاری) تأمین مالی شدند».

با وجود اینکه اوپک تصمیم گرفته برای دفاع از سهم خود از بازار تولید خود را کاهش ندهد و این تصمیم موجب افت قیمت نفت شده، اما تولید در خارج از اوپک همچنان در حال رشد است. شرکت‌های گازپروم نفت و نوواتک در یکی از بزرگترین پروژه‌های جدید روسیه در حال افزایش تولید نفت این کشور هستند. سیاست‌های مالیاتی روسیه موجب شده تا صنعت انرژی این کشور از نوسانات در قیمت نفت تأثیر منفی نپذیرد و ریسک و پاداش هرگونه کاهش و افزایش قیمت نفت متوجه دولت این کشور باشد.

صادرات نفت روسیه در ماه اکتبر،به 5.42 میلیون بشکه در روز رسید که 10 درصد نسبت به یک سال قبل و 1.7 درصد نسبت به ماه پیشین بیشتر بود.

نازاروف افزود، کاهش ارزش روبل در سال گذشته موجب شده تا خدمات میادین نفتی و از جمله خدمات حفاری نفتی برای تولید کنندگان روسی ارزان‌تر تمام شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار