نيمكت مدافع عنوان قهرماني ليگ در بلاتكليفي/ راه فركي از سپاهان جدا شد

نتايج ضعيف سپاهان سرانجام راه فركي را از جمع زردپوشان اصفهاني جدا كرد و اين مربي از اين تيم اصفهاني جدا شد و حالا مدافع عنوان قهرماني در انتظار مربي جديدي است.
کد خبر: ۸۵۸۸۷۸۰
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
به گزارش خبرگزاري بسيج، چهار برد، پنج مساوي، دو باخت و جايگاه ششم جدول در پي كسب 17 امتياز انتظاري نبود كه هواداران و مسئولان سپاهان از اين تيم و كادر فني آن داشتند و همين مسئله و البته مسائل حاشيه‌اي كه سپاهان را طي چند هفته اخير به خود مشغول كرده بود، دست به دست هم داد تا فركي با سابقه دو قهرماني متوالي در ليگ‌ برتر، با نيمكت زردپوشان اصفهاني خداحافظي كند. آن هم در پي خاطره‌اي تلخ از شنيدن شعار حيا كن رها كن. فركي البته از ابتداي فصل نيز با زردپوشان مشكلاتي داشت. اجازه ندادن به حضور دو بازيكن برزيلي، انتقال حاج‌صفي به آلمان و همچنين مسائل مربوط به محرم نويدكيا و مهم‌تر از همه صحبت‌هاي او عليه هواداران اين تيم بعد باخت به استقلال، زمينه‌هاي جدايي او را فراهم كرد. 

قهرمان فصل قبل ناكام اين فصل
سپاهان قهرمان فصل گذشته، ليگ را با پيروزي يك بر صفر برابر استقلال خوزستان آغاز كرد و در دربي اصفهان هم ذوب‌آهن را مغلوب كرد. سرخپوشان را نيز در گام سوم با نتيجه‌اي پرگل شكست داد تا خود را به عنوان مدافع عنوان قهرماني و ‌يكي از مدعيان اين فصل نشان دهد، اما فولاد خوزستان ترمز اين تيم را كشيد. بعد از تساوي با فولاد كه نخستين مساوي اين فصل سپاهان هم بود، اين تيم سايپا را هم در گام بعدي از پيش‌رو برداشت اما ديگر نتوانست رنگ برد به خود ببيند و مساوي‌ها و شكست‌هاي اين تيم شروع شد. اولين باخت سپاهان برابر صبا و بعد تساوي مقابل تراكتور بود كه رقم خورد؛ باختي كه مي‌توانست به دست فراموشي سپرده شود و به چشم نيايد اگر به مساوي برابر سياه‌جامگان خراسان و ملوان گره نمي‌خورد، اما در واقع صبر اصفهاني‌ها و طرفداران سپاهان بعد از شكست پرگل برابر استقلال آن هم در ديداري خانگي بود كه سرآمد. شكستن صندلي‌هاي ورزشگاه و شعارهايي كه عليه فركي داده مي‌شد، نشان از عصبانيت و نارضايتي هواداران اين تيم داشت كه فركي در واكنش به آن گفت، هواداران اين تيم حرفه‌اي رفتار نكرده‌اند و براي آنها ابراز تأسف كرد. مسئله‌اي كه شرايط را براي او بغرنج كرد و بعد از تساوي برابر استقلال اهواز عرصه را چنان بر اين مربي تنگ كرد كه تصميم به جدايي بگيرد.

جلسه قطع همكاري
شايد فركي همان زمان كه بعد از باخت برابر استقلال روي خط تلفني برنامه 90 مقابل هواداران سپاهان قرار گرفته بود، ساز جدايي خود را از اين تيم كوك كرده بود، اما همه چيز بعد از جلسه روز گذشته سرمربي سپاهان با مسئولان اين تيم بود كه تمام شد.سرمربي سابق سپاهان بعد از جدايي از اين تيم با رد اين مسئله گفت: «اينكه جدايي‌ام از سپاهان دليل خاصي داشته يا صرفاً نتايج اخير باعث اين اتفاق شده را خودم هم نمي‌دانم، اما از نظر من علت خاص اين بود كه شرايط كار ديگر براي من فراهم نبود. صلاح باشگاه، من و تمام تيم بود كه ديگر سرمربي سپاهان نباشم. به هر حال تيم هم شامل بازيكنان مي‌شود! جلسه ما 20 دقيقه طول كشيد و همه چيز تمام شد. الان هم به هيچ تيمي فكر نمي‌كنم و هر مسئله‌اي در اين خصوص مطرح شود، نظر و تصميم من نيست. فعلاً قصد دارم به تهران برگردم و استراحت كنم.» اگرچه فركي صحبتي از اختلاف‌نظرش با نويدكيا و نقش او در جدايي‌اش از تيم نمي‌كند اما به نظر مي‌رسد اين مسئله نقشي پررنگي در پايان همكاري او با اين تيم داشته باشد.

فركي در تراكتور، قلعه‌نويي در سپاهان
بلافاصله بعد از انتشار خبر جدايي فركي، شايعه بازگشت قلعه‌نويي به سپاهان و معاوضه فركي با اسكوچيچ مطرح شد كه البته مديرعامل زردپوشان اصفهاني اين مسئله را تكذيب كرد: «ما تا 10 دقيقه قبل سرمربي داشتيم و خم رنگرزي نيست كه بخواهيم به اين سرعت سرمربي معرفي كنيم. ضمن اينكه هيچ مربي ايراني در ليست ما نيست و گزينه‌هاي ما خارجي است اما تا در هيئت‌مديره اسامي مطرح نشود، من هيچ اسمي را تأييد نمي‌كنم. ضمن اينكه معاوضه فركي با اسكوچيچ هم تصميمي نبود كه در خصوص آن صحبت كرده باشيم.» اين در حالي است كه يك روز قبل از استعفاي فركي بود كه شايعه حضور قلعه‌نويي در سپاهان مطرح شده بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار