نخستین یادواره شهدای دانش آموز شهرستان قروه در سالتحصیلی جدید در ایام هفته بسیج دانش آموزی برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۸۷۹۲
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمدرضا شرف‌بیانی در یادواره شهدای دانش آموز شهرستان قروه که در دبیرستان دخترانه شهید ناهید فاتحی کرجو برگزار شد، اظهار داشت: با گذشت زمان و وقوع جریان‌های مختلف در تاریخ انقلاب اسلامی، عزت و عظمت شهدا بیش از پیش برای همه ما نمایان شده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان با بیان اینکه ارزش‌های انقلاب اسلامی و همه آنچه که موجب اقتدار ما شده است، نشات گرفته از همین عزت و عظمت است، افزود: در تاریخ انقلاب و در برهه‌های مختلف شاهد نقش آفرینی شهدا در عرصه ایثار و شهادت بوده‌ایم که گرامیداشت یاد و خاطره شهدا برای حراست و بزرگداشت این خصلت والای انسانی آنان است

شرف‌بیانی با اشاره به طوفان‌های مهیبی که در عرصه‌های مختلف از سوی دشمنان علیه کشور ما برنامه‌ریزی شده است، گفت: مردم مقاوم ما از هر قشری دربرابر این طوفان‌های سهمگین ایستاده‌اند و آن را از پای در آورده‌اند.

وی با اشاره به سهم 36 هزار نفری شهدای دانش‌آموز در جریان 8 سال دفاع مقدس، افزود: حماسه آفرینی شهدای دانش‌آموز نباید منحصر به زمان و مکان خاصی شود و آنان را تافته جدا بافته دانست، چرا که آنان نیز همچون شما دانش‌آموزان از کلاس‌های درس به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل راهی شدند.

به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان واژه شهادت باید به عنوان غنی‌ترین و عمیق‌ترین واژه در فرهنگ اسلامی و انقلابی ما شناخته شود، چرا که راهنمای مسیر ما در حرکت درست همین واژه و فرهنگ است.

وی با اشاره به ویژگی‌های ارزنده شهدا، گفت: انتخاب آگاهانه، جلب رضایت خدا و داشتن اختیار در انتخاب مسیر، سه ویژگی برجسته‌ای است که شهدا با آراستگی به آن مسیر کمال را پیمودند.

شرفبیانی با بیان اینکه با مرور تجربه‌های تاریخی انقلاب اسلامی می‌توان به منشاء غرور و عزت و اقتدار کشور پی‌برد، تصریح کرد: شاید برخی این منشاء را به تجهیزات نظامی ربط دهند لکن، تنها سرمایه ارزشمند ما برای دفاع فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گفته این مسئول ایستادگی با دستان خالی در برابر دشمن متجاوز تا بن دندان مسلح و تنها با بهره‌گیری از قدرت ایمان رزمندگان ایران، هم اکنون از کشور ما الگویی برای کشورهای جهان ساخته است.وی امنیت، رفاه و آسایش حاصل شده را از برکت خون شهدا برشمرد و افزود: با نگاهی به کشورهای منطقه و جهان به خوبی می‌توان امنیت ایران اسلامی را با تمام وجود درک کرد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستانبا بیان اینکه دشمن با توطئه، فتنه، حمله نظامی و تحریم نتوانست ملت ایران را از پای بنشاند، گفت: به همین دلیل دشمنان امروز از در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی در صدد مقابله با ما برآمده‌اند که نقش دانش‌آموزان در این راستا و در مقابله با این جنگ بسیار چشمگیر است.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: این ما هستیم که با انتخاب راه شهدا می‌توانیم سعادتمند شویم و یا با همراهی با دشمن به قعر ذلت برسیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان افزود: دشمن به دنبال کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت و کاهش قدرت تاثیرگذاری شهدا در جامعه است و با ابزارهای مختلفی این هدف را دنبال می‌کند.

ارسال نظرات