فرماندار گرمی گفت:

آغاز عمليات اجرايي اولين نيروگاه حرارتي استان اردبيل در گرمي

اولین نیروگاه حرارتی استان در شهرستان گرمی با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد تومان تا يك هفته اينده توسط بخش خصوصی احداث مي شود.
کد خبر: ۸۵۸۸۸۲۰
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، میر علی رحیمی‌زاد، در نشست با مدیرعامل برق استان و سرمایه‌گذار پروژه نیروگاه حرارتی در گرمی اظهار کرد: این نیروگاه که در زمینی به مساحت یک‌هزار متر مربع در انگوت گرمی اجرا می‌شود، توان تولید هفت مگاوات برق را دارد.

وی تصریح کرد: برای احداث این نیروگاه حرارتی سرمایه‌گذار ۱۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌کند تا برای اولین بار در استان اردبیل نیروگاه حرارتی اجرایی و عملیاتی شود.

فرماندار شهرستان گرمی عنوان کرد: با اجرایی شدن این پروژه و همچنین احداث پست نصیرلوی گرمی برق مورد نیاز واحدهای صنعتی استان به ویژه واحد بزرگ صنعتی شیرآلات قهرمان تأمین می‌شود.

رحیمی‌زاد متذکر شد: بخش عظیمی از ساکنان مناطق شهری و روستایی گرمی تا ۹۹ درصد از نعمت برق بهره‌مند هستند که امیدواریم با جذب سرمایه‌گذاران تولید انرژی برق و درآمدزایی از این محل جز اولویت‌ها باشد.

مدیرعامل شرکت برق استان اردبیل نیز بیان کرد: شرکت توانیر آماده عقد قرارداد خرید تضمینی نیروگاه‌ها در تولید برق است و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

علیرضا علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ‌ما آمادگی داریم برق تولیدی سرمایه‌گذار نیروگاه حرارتی را در گرمی به صورت تضمینی خریداری کرده و زمینه توانمندی شرکت سرمایه‌گذاری را فراهم بیاوریم.

وی ادامه داد: آنچه که در این زمینه مهم و ارزشمند به نظر می‌رسد، تلاش جدی و فراگیری است که در استان برای خرید و صادرات برق به خارج از استان و حتی کشور فراهم آمده است.

مدیرعامل شرکت برق استان اردبیل در پایان، برخورداری نزدیک به صددرصد ساکنان مناطق شهری و روستایی استان را از نعمت برق یادآور شد و گفت: تلاش می‌کنیم تا یک توان و ظرفیت مضاعف در این بخش به وجود آید.

ارسال نظرات