قیمت جهانی طلا که در 4 روز گذشته تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با افت متوالی روبرو شده بود، در آغاز مبادلات امروز سه شنبه اندکی افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۵۸۹۰۳۲
|
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

به گزارش بسیج، به نقل از رویترز ، انتشار بیانیه نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و افت قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش در حالی که پیش از انتشار این بیانیه گمانه زنی های زیادی مطرح شده بود که نشان می داد فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را سال آینده افزایش خواهد داد ولی انتشار این بیانیه نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر بیش از پیش تقویت شده است.

قیمت هر اونس طلا در مبادلات امروز با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1136 دلار رسیده است. البته قیمت طلا هنوز نزدیک به پایین ترین سطح خود در 4 هفته گذشته یعنی 1132 دلار در هر اونس قرار دارد. قیمت طلا روز دوشنبه برای چهارمین روز متوالی با کاهش همراه شده بود.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اف سی استون تاکید کرد: ما هنوز بر این باوریم که چشم انداز کلی قیمت طلا در کوتاه مدت منفی خواهد بود. تقویت ارزش دلار به همراه افزایش شاخص سهام آمریکا و احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر عواملی است که فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند موجب کاهش تقاضا و قیمت طلا شود. انتشار آمارهای اقتصادی جدید در آمریکا در روز دوشنبه نیز گمانه زنی ها در خصوص افزایش نرخ بهره را بیشتر کرده است.

میزان هزینه های ساخت و ساز مسکن در آمریکا طی ماه سپتامبر به بالاترین سطح خود در 7 سال و نیم اخیر رسیده است. البته در این مدت میزان هزینه های مصرفی در اقتصاد آمریکا با کاهش نسبی روبرو شده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز دوشنبه با 0.43 درصد کاهش به کمتر از 689 تن رسیده است که این پایین ترین رقم در 3 هفته اخیر به شمار می رود.

تحلیلگران موسسه اسکاتیا موکاتا نیز اعلام کردند: سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا 1121 دلار خواهد بود و این احتمال وجود دارد که با شکسته شدن این سطح قیمت طلا به کمتر از 1105 دلار کاهش یابد.

از سوی دیگر نیز تا زمانی که قیمت طلا نتواند سطح مقاومتی 1156 دلاری را بشکند امید چندانی برای افزایش بیشتر قیمت نخواهد بود.

منبع:سایت طلا
ارسال نظرات