رویترز اعلام کرد، با فشار کاهش قیمت جهانی نفت، عربستان نرخ آب را برای مصرف‌کنندگان این کشور تا 125 درصد افزایش می‌دهد، نرخ‌های جدید از 16 دسامبر اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۹۰۶۸
|
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷

به گزارش بسیج، به نقل از رویترز، عربستان قیمت آب را برای مصرف‌کنندگان غیرشهری افزایش می‌دهد که نشانه‌ای از کم کردن یارانه‌‌ها با تاثیر فشار کاهش قیمت جهانی نفت به این کشور است.

بر اساس این گزارش، نرخ آب برای بخش صنعتی، دولتی و شرکت‌های بزرگ از 4 ریال به 9 ریال در هر مترمکعب افزایش می‌یابد و این افزایش از 16 دسامبر آغاز می‌شود.

سخنگوی وزارتخانه درباره این مسئله توضیحی نداده است اما برخی رسانه‌های داخلی عربستان گزارش‌هایی در زمینه افزایش نرخ‌ها در کشور منتشر کرده‌اند.

وزیر نفت عربستان هفته گذشته گفت: این کشور درباره اینکه آیا یارانه‌های قیمت نفت داخلی را افزایش بدهد یا نه مردد است. وی توضیحات بیشتری در این زمینه نداد.

در گزارش رسانه‌ها جزئیاتی در این باره که عربستان با افزایش نرخ آب به چه میزان پول ذخیره می‌کند اشاره نشده است اما این اقدام می‌تواند مصرف انرژی را در این کشور محدودتر کند چرا که اکثر آب بیابان کشور از کارخانه‌های نمک‌زدایی به دست می‌آید که هزینه زیادی به این کشور دارد.

ارسال نظرات