یادواره رضا سلیمانی شهید شاخص کشوری با حضور باشکوه دانش‌آموزان و مسئولان استانی در زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۹۰۸۴
|
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مراسم یادواره شهید رضا سلیمانی با نوای قرآن شهيد رضا سليماني آغاز شد.

برادر شهید رضا سلیمانی در مراسم یادواره شهید رضا سلیمانی با افتخار و غرور برادرانه از هنرهای بردار کوچکش برای دانش‌آموزان گفت: دوری از شهرت از صفات عرفانی شهید رضا سلیمانی است که او را از دیگر همسالانش در زمان خود متمایز کرده بود.

هادی سلیمانی از صوت زیبای برادرش در هنگام تلاوت قرآن یاد کرد و افزود: او نقاش و خطاط زبر‌دستی بود که در کنار نمایشنامه‌نویسی و بازی در تئاتر‌های مدرسه‌ای، علاقه زیادی هم به ورزش‌های ژیمناستیک و فوتبال نشان می‌داد.

شهید رضا سلیمانی در شهر ابهر چشم به جهان گشود و در سال 62 برای نخستین بار در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کرد و در سن 17 سالگی در عملیات والفجر 8 در تاریخ 65 به مقام شهادت نایل شد.

همچنین معاون فرهنگي و اجتماعي شهردار زنجان در اين جلسه با گراميداشت ياد و خاطره شهدا گفت: آنان كه رفتند كار حسيني كردند و آنان كه ماندند بايد كار زينبي كنند.

وي با بيان اينكه ياد و خاطره شهيدان از طريق دانش‌آموزان و نسل‌هاي امروز بايد به نسل‌هاي آينده انتقال يابد افزود: همان طور كه كار حضرت زينب(س) سخت بود كار نسل‌هاي امروز نيز براي رساندن پيام شهيدان به نسل‌هاي سخت است.

معاون فرهنگي و اجتماعي شهردار زنجان با تاكيد بر الگوگيري از كار حضرت زينب(س) در رساندن رسالت و پيام شهدا به نسل‌هاي گفت: اگر ايثارگر رزمندگان و شهداي هشت سال دفاع مقدس نبود امنيت و آسايش امروز نيز ميسر نبود.

در ادامه نیزمدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه الگوهای عملی برای نوجوانان و جوانان شهدا هستند، گفت: نوجوانان با تاملی اندک در وصیت‌نامه این شهید شاخص الگوهای عملی برای رسیدن به عشق واقعی را احصا کنند.

علی مهدیخانی با تاکید بر اینکه دوری از گناه نخستین شرط پیروی از دستورات الهی است، افزود: نباید این گونه تصور کنیم که شهیدان انسانهای آسمانی بودند و از ابتدا شهید متولد شده‌اند در حالی که این افراد نیز در جامعه همانند دیگران زندگی می‌کردند.

ارسال نظرات