خبرهای داغ:
زهرا نصیری
اساتید دانشگاه اصفهان عنوان می کنند:
تصمیم گیری صحیح برای حوضه زاینده رود باید مطابق آمار استانی انجام شود.
کد خبر: ۸۵۸۹۱۰۵
|
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصسفهان،مدیر پژوهشکده محیط زیست دانشگاه اصفهان گفت: ضایعات 20 تا 30 درصد بخش کشاورزی معادل هدررفت 24 میلیارد مترمکعبی آب است که باید فکری در این خصوص کنیم.

علی دهنوی؛ در نشست همایش ملی مصرف بهینه آب در صنعت، بااشاره به اینکه مطابق آمار کشوری 92 درصد آب در بخش کشاورزی، 6 درصد در بخش شرب و 2 درصد در بخش صنعت مصرف می شود افزود: این آماردر حوضه زاینده رود نیز 50 درصد آب در بخش کشاورزی، 40 درصد در بخش شهری و 10 درصد در صنعت مصرف می شود.

وی تاکید کرد: این آمار نشانگر آن است که تصمیم گیری صحیح برای حوضه زاینده رود باید مطابق آمار استانی و نه کشوری انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه در صنایع امکان جمع آوری پساب تولید و بازیافت آب وجود دارد، تصریح کرد: عدم استفاده از این پتانسیل موجب آلودگی هایی می شود. بیش از یک دهه است که در خصوص بحران آب حرف می زنیم، اما باید تاکید کرد که این بحران در روند آلودگی محیط زیست موثر است و اگر جدی نگیریم بعد از آن باید به فکر "بحران کیفی آب" هم باشیم.

وی با اشاره به اینکه مطابق آمارهای رسمی و غیررسمی ضایعات بخش کشاورزی بین 20 تا 30 درصد است، افزود: اگر حدود 20 تا 30 میلیون محصول کشاورزی ما دچار ضایعات شود معادل هدررفت 24 میلیارد متر مکعب آب است.

فعالیت کم مراکز صنعتی برای مقابله با بحران کم آبی!!

مدیر قطب آلاینده های زیست محیطی دانشگاه اصفهان نیز در ادامه این نشست گفت:متاسفانه هنوز مراکز صنعتی، دانشگاهی و علمی کشور به اهمیت بحران آب واقف نشده اند.

عبدالخالق بردبار؛ بااشاره به ارائه 25 مقاله توسط 25 سخنران در ارتباط با بحران آب و صنعت درهمایش آب گفت: تاکنون 100 مقاله برای این همایش پذیرفته شده است ، اما با توجه به بحران آبی که در اصفهان وجود دارد متاسفانه هنوز مراکز صنعتی، دانشگاهی و علمی کشور به اهمیت بحران آب واقف نشده اند و فعالیت کمی در این خصوص انجام داده اند.

وی همچنین به حضور مختصصان خارجی و بین المللی در همایش مصرف بهینه آب در صنعت اشاره کرد و گفت: تاکنون 500 نفر برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کرده اند و پیش بینی می شود تا روز برگزاری این گردهمایی، تعداد حاضرین به 1000 نفر برسد.

بردبار افزود: علاوه بر این 9 کارگاه آموزشی در روزهای 19، 20 و 21 آبان ماه برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ همایش ملی مصرف بهینه آب در صنعت؛ چالش ها و راهکارها در روزهای 19 و 20 آبان ماه در اصفهان برگزار می شود

انتهای پیام/ 63055/.

ارسال نظرات
پر بیننده ها