مدرس حقوق و اندیشمند سیاه پوست آمریکایی:

ملاک به دست آوردن قدرت در آمریکا، برتر دانستن نژاد سفیدپوست است

مدرس حقوق و اندیشمند سیاه پوست آمریکایی گفت: در دوره باراک اوباما که خود یک سیاهپوست است، شرایط زندگی بسیار وخیم‌تر شده زیرا ملاک داشتن قدرت، برتر دانستن و احترام به نژاد سفیدپوست است.
کد خبر: ۸۵۸۹۱۶۸
|
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، پروفسور ورنیلیا راث رندال، در حاشیه نشست تحلیلی حقوق بشر و دموکراسی آمریکایی در دانشکده داروسازی شهیدبهشتی گفت: از آنجایی که آمریکا یک کشور کاپیتالیسم و سرمایه‌داری است و می‌خواهد ثروت تنها بین گروه خاص یک درصدی تقسیم شود، حتی سفیدپوستان فقیر هم از همه امکانات برخوردار نیستند چه برسد به سیاهپوستان؛ در آمریکا به صورتی رفتار شده که سفیدپوستان فقیر همین که جزء سیاهپوستان، سرخپوستان و رنگین پوستان نیستند، از زندگی خود راضی‌اند و به خود افتخار می‌کنند.

تضاد بین ادعاها و اقدامات حقوق بشری در آمریکا
این مدرس حقوق و اندیشمند سیاه پوست ضد دولت آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر تضاد بین ادعاها و اقدامات حقوق بشری آمریکا خاطرنشان کرد: قانون اساسی آمریکا درباره برابری و حقوق بشر صحبت می‌کند و تاکید دارد براساس نژاد، تبعیض قائل نشوید اما با توجه به اینکه من قانون تدریس می‌کنم باید گفت که آمریکایی‌ها بسیاری از قوانین حقوق بشری را رعایت نمی‌کنند و حتی با وجود اینکه در زیر بسیاری از مجسمه‌های این کشور نوشته شده قوانین نژادپرستانه ممنوع است ولی متأسفانه این مسئله به وضوح در همه زمینه‌ها مشاهده می‌شود.

وی در ادامه افزود: گرچه آمریکا دَم از حقوق بشر می‌زنند اما قوانین آن را رعایت نمی‌کند و درحالیکه معمولاً سفیدپوستان آمریکایی از همه مزایا برخوردارند اما از سیاهپوستان ضروری‌ترین نیازها هم دریغ می‌شود.

تشدید خشونت‌ها درحالیکه رئیس‌جمهور آمریکا یک سیاهپوست است
رندال درباره اینکه علت اقدامات خشونت‌آمیز در برابر سیاهپوستان درحالیکه رئیس جمهور وقت آمریکا یک سیاهپوست است، گفت: سیستم انتخابات در آمریکا سالم و درست نیست و برای به دست آوردن قدرت، ملاک‌های خاصی مدنظر است.

ملاک قدرت، برتر دانستن نژاد سفیدپوست است
این اندیشمند سیاه پوست افزود: مادر باراک اوباما یک سفیدپوست یهودی است و برهمین اساس وی گرایش‌های فراماسونری دارد؛ در آمریکا یهودیان جزء سفیدپوستان به حساب می‌آیند و همچنین ایرلندی‌ها هم از این امتیاز برخوردارند؛ تا قبل از 11 سپتامبر ایرانی‌ها هم جزو سفیدپوستان به شمار می‌آمدند؛ در نظام آمریکایی واقعا اگر کسی بخواهد به مدارج بالا دست پیدا کند، ضروریست احترام به سفیدپوستان را به‌عنوان یک اصل رعایت کند و باید سفیدها را به عنوان نژاد برتر قبول داشته باشد اما معمولا هیچ سیاهپوستی نمی‌تواند به مقام‌های سیاسی و رده‌های بالا برسد.

وی ادامه داد: در دوره‌ای که باراک اوباما رئیس جمهور شده وضعیت اقتصادی، زندگی کار و غیره بسیار بدتر از دوره جورج بوش است، شاید علت این است که برای اینکه فردی به قدرت برسد باید به سفیدپوستان ثابت کند که طرفدار سیاهپوستان نیست و اوباما نیز برای اثبات این موضوع، هیچ اقدامی نکرده است تا بتواند قدرت را همچنان در دست داشته باشد.

رندال در پایان گفت: فرقی نمی‌کند که در آمریکا چه جناحی به قدرت برسد، همه آنها وجه مشترکی دارند که عروسک‌هایی در دست افراد بزرگتر هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات