اعتياد زنان 20 برابر مردان مخرب است/ سازمان‌هاي مردم نهاد فعال در حوزه پيشگيري از اعتياد تقويت شوند

دبیر مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی با اشاره به اينكه طرح‌هایی همچون آموزش زوج‌های جوان برای زندگی مشترک و نحوه مواجه آنها با مشکلات در پیشگیری از اعتیاد موثر است، گفت: سازمان هاي مردم نهاد فعال در حوزه پيشگيري از اعتياد بايد تقويت شوند.
کد خبر: ۸۵۸۹۴۳۹
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
به گزارش خبرگزاری  بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، زهرا سجادی  در رابطه با رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: برای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد اینکه همه سازمان‌ها و نهادها همچنین مردم همکاری کنند، موثر است البته این مسئله نباید مورد غفلت قرار گیرد که ستاد مبارزه با مواد مخدر متولی اصلی در این زمینه به شمار رفته باید اقدامات اساسی را در این زمینه انجام دهد.

وی افزود: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید به صورتی انجام شود که از برنامه اصلی غافل نمانیم. باید کارایی‌ها در این زمینه بیشتر شود و برنامه‌ها به صورت منسجم ادامه یابد.
ادامه داد: اعتیاد درصدد فروپاشی نظام خانواده‌ها است و عامل اصلی طلاق به شمار می‌رود. بنابراین باید برای رفع این مسئله و پیشگیری از آن اقدامات لازم و اساسی صورت گیرد. باید نسبت به پایگاه‌های داخلی کشور و خانواده‌ها نسبت به مجامع بین المللی بیشتر پاسخگو بود.

دبیر مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی گفت: تصریح کرد: خانواده‌هایي هستند كه به دلیل اعتیاد پدر، مادر یا هر دو متزلزل و فرزندانشان با آسیب‌های اجتماعی همراه شده‌اند. بنابراین به نظرم به عنوان بهترین رویکرد باید NGO ها به صورت محلی را فعال کنیم و از این طریق به اشتغال جوانان نیز سر و سامان داد.

سجادي افزود: با این اقدام جوانان بیکار مشغول به کار و فعالیت شده و معتادان بهبودیافته نیز می‌توانند تحت پوشش جوانان سالم اشتغال داشته باشند. بر همین اساس مانع بازگشت مجدد معتادان بهبود یافته به چرخه اعتیاد شده‌ایم.

وي خاطر نشان کرد: لازم است وزارت کشور برای پیشگیری از اعتیاد و با همکاری دستگاه‌ها برای اشتغال به ویژه میان جوانان برنامه ریزی کند و به این مسئله سر و سامانی ببخشد. چراکه اشتغال با ترک و پیشگیری از اعتیاد ارتباط موثر دارد.

دبیر مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی تصریح کرد: وضعیت نامناسب اقتصادی و زمانی که مصرف گرایی افراد بیش از تولید باشد، جامعه بیشتر به سمت آسیب اعتیاد پیش می رود و این موضوع در میان زنان و اعتیاد آنها نیز موثر است.

سجادي گفت: اعتیاد زنان بسیار بیشتر از اعتیاد مردان مخرب بوده، چراکه با اعتیاد یک زن که جامعه ساز کشور به شمار رفته، عوارض بسیار اجتماعی و خانوادگی ایجاد می‌شود. بنابراین می‌توان گفت اعتیاد یک زن معادل اعتیاد ۲۰ مرد مخرب است و باید به این نکته مهم و رفع آن اهتمام داشت.

وي به موضوع فرهنگسازی اشاره کرد و گفت: طرح‌هایی همچون آموزش زوج‌های جوان برای زندگی مشترک و نحوه مواجه آنها با مشکلات همچنین آموزش خانواده‌ها در پیشگیری از اعتیاد موثر است و باید مورد توجه مسئولان به ویژه در بخش دولتی قرار گیرد.

وی در پایان افزود: میزان آموزش‌های اجتماعی و فرهنگی در حال حاضر به میزان کافی نبوده و باید ارتقاء یابد همچنین باید توجه داشت که آموزش بهتر است برای تاثیر بیشتر به صورت چهره به چهره انجام شود.
ارسال نظرات