خبرهای داغ:
مدیر عامل سازمان فضای سبز شهرداری قزوین گفت: طی سال جاری 85 هزار متر مکعب فضای سبز بوستانی احداث شده است.
کد خبر: ۸۵۸۹۴۵۳
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

ه گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین در سال جاری و با مشارکت مناطق سه گانه شهرداری علاوه بر توسعه فضای سبز در بخش های مختلف، سرای پیشکسوتان و بوستانهای فرهنگ ، آینده سازان و ملاخلیلا احداث شده است.

کاظمی، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری گفت: در راستای رسالت توسعه فضای سبز طی چند سال اخیر اقدامات ارزشمندی برای سرسبزی و طراوت شهر انجام شده است، احداث چندین هکتار فضای سبز در حاشیه تقاطع های غیر همسطح ولایت ، امام علی(ع) ، مطهری، نصر ، سرداران و شهید رجایی ، رشد و توسعه بوستان 1400 هکتاری باراجین به یک بوستان ملی و تراز اول کشور و توسعه آن در فاز 2 ، احداث دهکده طبیعت قزوین ، آغاز عملیات اجرایی بوستان های مختلف در مناطق کمتر برخوردار شامل بوستان های 7 هکتاری ملاخلیلا ،  بوستان های فرهنگ ، سرای پیشکسوتان و آینده سازان به مساحت 85 هزار مترمربع از جمله اقدامات توسعه فضای سبز می باشد.

سید مهدی کاظمی افزود: به موازات اجرای طرح های توسعه فضای سبز ، طرح های نگهداری فضای سبز و صیانت از 590 هکتار فضای سبز موجود از اولویت های برنامه کاری این سازمان است.  

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز ادامه داد: احداث بزرگترین بوستان جنوب شهر قزوین ، در راستای رسالت توسعه فضای سبز ،گام ارزشمندی در حفظ محیط زیست شهری و سرسبزی و طراوت شهر قزوین است.  

کاظمی یادآور شد: توسعه بیش از پیش فضای سبز، همگام با رشد و توسعه شهر قزوین شامل احداث چندین هکتار فضای سبز در حاشیه 7 تقاطع غیر همسطح ،  نشان از اراده جدی مدیریت شهری برای توسعه متوازن طرح های فضای سبز و عمران شهری است.

 این مقام مسئول گفت: عملیات اجرایی احداث بوستان ملاخلیلا  با حفظ و احیاء درختان تنومند ، بکارگیری مصالح طبیعی، استفاده از طراحی سنتی در احداث ابنیه موجود آغاز شده که  با بهره برداری از آن ، کمبود های فضای سبز در  منطقه جنوبی شهر قزوین جبران و امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برای شهروندان فراهم می آید.

وی بوستان زیبای مولاخلیلا را رویشی از دل باغستان سنتی و نمادی از تفکر مبتنی بر سبک و سیاق سنتی دانست و افزود:   این بوستان ، با رعایت الزامات یک بوستان شهری بزرگ و با تکیه بر حفظ بافت سنتی باغستان سنتی احداث شده و به لحاظ ویژگی های منحصر بفرد و کاربری های مختلف آن در زمینه های تفریحی ،آموزشی ، فرهنگی ، تجاری و اقامتی  ، مجموعه ای متفاوت و کم نظیر در سطح کشور محسوب می شود.

لازم بذکر است:  به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و قرارگیری در مسیر ورودی شهر ، بخش غربی این بوستان به عنوان بوستان مسافر پیش بینی و  امکانات اقامتی  مناسبی برای پذیرایی از  مسافرین اختصاص یافته است. 

 

 

1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها