فرمانده نیروی انتظامی گفت: در حوزه آموزش ضعف داریم، البته دلیل آن کم‌کاری یا کوتاهی نیست و برخی خسارت‌ها و تلفات و حتی شهید شدن پرسنل شاید متأثر از این باشد که ما خوب آموزش نداده‌ایم یا فرمانده ما خوب آموزش ندیده است.
کد خبر: ۸۵۸۹۴۸۶
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،  سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون تربیت و آموزش ناجا به عملکرد مصر و لیبی در برابر آمریکا پرداخت و اظهار داشت: هنگامی که به لیبی اعلام کردند تأسیسات هسته‌ای خود را جمع کند تمام تأسیسات‌اش را بار کشتی کرد، می‌بینید که وفادارتر از مصر و لیبی در رابطه با آمریکا نداشتیم اما آمریکایی‌ها با آنها چه کردند و ما باید این را مدنظر داشته باشیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود به مسئله آموزش در نیروی انتظامی پرداخت و تصریح کرد: از بابت راه‌اندازی قرارگاه تربیت و آموزش و مواردی که جزو سیاست‌های ناجا بود و در موعد مقرر انجام شده و ادامه دارد از همه مدیران و معاونان آموزش تشکر می‌کنم.

سردار اشتری ادامه داد: در حوزه آموزش ضعف داریم، البته دلیل آن کم‌کاری یا کوتاهی نیست چرا که برخی موارد به سیاست‌های یک فرمانده و اهتمام به موضوعات مختلف برمی‌گردد اما باید این قرارگاه با همان شتاب و قوت کار خود را ادامه دهد.

عالی‌ترین مقام نیروی انتظامی کشور تصریح کرد: ارتقای سطح آموزش در نیروی انتظامی یعنی حرفه‌ای شدن، تخصصی شدن و روزآمد شدن بیشتر، چرا که هر سازمانی که در حوزه آموزش بر اساس نیازمندی‌های خود قدم بردارد حتماً در پیشرفت مأموریت‌هایش مؤثر خواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی اجرای موفق مأموریت‌ها را متأثر از آموزش‌ها دانست و گفت: اگر تجربه و آموزش خوب نداشته باشیم یا موفق نشده و یا درصد موفقیت‌مان کم می‌شود.

وی افزود: نیروی انتظامی که با تنوع مأموریت‌ها و به روز بودن برای پاسخگویی به نیاز مردم در بحث امنیت و آرامش اقدام می‌کند باید همواره به روز باشد و این نو شدن با آموزش میسر می‌شود.

سردار اشتری افزود: برخی خسارت‌ها و تلفات و حتی شهید شدن پرسنل شاید متأثر از این باشد که ما خوب آموزش نداده‌ایم یا فرمانده ما خوب آموزش ندیده است.

وی گفت: حداقل در 10 مورد حضور ذهن دارم که اگر آموزش‌های لازم را کسب کرده بودیم آمادگی ما بیشتر بود یا از تجهیزات بهتر استفاده می‌کردیم و در نتیجه کمتر خسارت می‌دیدیم، باید بدانیم ارتقای آموزش جزو ضروریات است.

فرمانده نیروی انتظامی به مبتنی کردن آموزش در آینده‌پژوهی پرداخت و گفت: باید آینده را ببینیم و قدرت پیش‌بینی، پیشگیری و اشراف اطلاعاتی در مقابل تهدیدات را داشته باشیم.

وی افزود: اگر در شهر اعتراضاتی پیش آمد مأمور ما باید بداند که چگونه عمل کند و در برابر تهدیدات نرم چگونه رفتار کند، ما باید بدانیم که چه آموزشی را به مأموران خود در یگان ویژه، امداد و کلانتری‌ها بدهیم.

عالی‌ترین مقام نیروی انتظامی کشور ادامه داد: توازنی باید میان آموزش مهارتی و مجموعه‌های آموزشی دیگر ما باشد و همه باید یک همپوشانی همه بر هم داشته باشند و طبق سیاست‌های کلی مشخص و بر اساس آن کار را پیش ببریم.

سردار اشتری ادامه داد: باید مجموعه محیط‌های آموزشی ما دارای یک سیاست واحد باشند، مبنای آموزش ما باید تکیه بر ایدئولوژی و مبنای دینی باشد و بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری تنظیم شود البته باید از تکنولوژی روز و اسنادی که خارجی‌ها نیز دارند استفاده کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه صحبت‌های خود از تلاش 35 ساله سردار رفیعی‌نیا تشکر و سردار یاوری را به عنوان معاون جدید تربیت و آموزش ناجا معرفی کرد.

ارسال نظرات