خبرهای داغ:
علی‌رغم اینکه سال گذشته خبر پلمپ کارخانه آسفالت شهرداری طبس اعلام شده بود اما این کارخانه همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و بخارات سمی آن سلامت ساکنان بخش قابل‌توجهی از شهر طبس را به خطر انداخته است.
کد خبر: ۸۵۸۹۵۳۶
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، در پانزدهم تیر ماه سال جاری بود که مراسمی با عنوان عملیات انتقال کارخانه آسفالت شهرداری به مجموعه سنگشکن دهیاریهای بخش مرکزی در طبس برگزار شد.

در این مراسم مسئولان زیادی از قبیل نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس، بخشدار مرکزی، مقدسزاده سرپرست وقت شهرداری، معاون مدیرکل و رئیس اداره راه و شهرسازی، اعضای شورای اسلامی شهر و بخش مرکزی، دهیاران و اعضای شرکت تعاونی دهیاریهای بخش مرکزی حضور داشتند تا فقط جلسه برگزار و خود را نشان دهند.

بخشدار مرکزی طبس در راستای درآمدزایی این دو نهاد با استفاده از ظرفیتهای متقابل، پیشنهاد انتقال کارخانه آسفالت به مجموعه سنگشکن دهیاریها به شهرداری ارائه داده بود و با پیگیریها و جلسات مختلف این تعامل بر روی کاغذ صورت گرفت تا به مردم وعدهای نو داده باشند.

محمد نصیری به کمبودهای موجود اشاره کرده بود و پیگیری، حمایت و کمک در راستای تکمیل امکانات این مجموعه و تأمین ماشینآلات و قیر مورد نیاز کارخانه آسفالت را خواستار شد.

محمدعلی عبداللهزاده نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم بر درآمدزایی و مستقل شدن این دو نهاد تأکید کرد و آمادگی خود را برای حمایت و کمک به مجموعه دهیاریها و شهرداریها اعلام کرد تا این اقدام مهم انجام و سلامتی مردم به خطر نیافتد.

بخارات سمی کارخانه قیر سلامت مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد

یکی از ساکنین فاز دو شهرک امیرالمومنین(ع) طبس در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، اظهار داشت: مهر و آبان‌ماه سال گذشته بود که وقتی صبح داخل حیاط رفتم با دود بسیار غلیظ و بوی بسیار نامطبوع برخورد کردم، پس از پرسوجو، دود غلیظی از بالای کارخانه قیر مشاهده شد که مستقیم دود به سمت مناطق مسکونی حرکت میکرد، چنان بوی بدی داشت که دچار سردرد و تنگی نفس شدم و بلافاصله به پزشک مراجعه کردم.

وی میگوید: روز بعد که حالم کمی بهتر شد، سریعاً به شهرداری مراجعه کردم، ولی با هر کسی صحبت کردم جواب قانع‌کننده‌ای دریافت نکردم و من را به شهردار وقت ارجاع دادند که از قضا حضور نداشت!

ساکن فاز دو شهرک امیرالمومنین طبس میافزاید: یکی از کارمندان شهرداری گفت از دیروز چندین تماس تلفنی و حضور فیزیکی افراد شاکی را در این مورد داشتهایم.

وی میگوید: با بخش بهداشت محیط شبکه بهداشت تماس گرفتم، ولی آنها نیز گفتند این مورد جزو وظایف اداره محیط زیست است.

ساکن فاز دو شهرک امیرالمؤمنین(ع) طبس در ادامه به خبرنگار ما گفت: من به اداره محیط زیست طبس مراجعه و با آقای حاتمی صحبت کردم و او نیز گفت یک اکیپ برای بررسی موضوع میفرستند، بعد چند روز خبر رسید (در سایتهای خبررسانی شهرستان نیز اطلاعرسانی شد) که کارخانه با دستور مقام قضایی پلمب شده که بسیار باعث خوشحالیم شد.

وی ادامه میدهد: یک دو ماهی که گذشت شبها ساعت 22 به بعد تا اذان صبح دوباره همان بوی تهوعآور شروع میشد و قبل روشنایی روز سریع خاموش میکردند، صبح خودم رفتم و دیدم همه چیز طبیعی است ولی دوباره شب همان آش و همان کاسه!

ساکن فاز دو شهرک امیرالمؤمنین(ع) طبس میگوید: شب که رفتم دیدم بله درست است کارخانه شبانه کار میکند! (به گفته یکی از کارمندان شهرداری قیر درجه چهار خریداری شده بود و باید استفاده میشد) صبح به اداره محیط زیست رفتم، این بار لحن صحبت آقای حاتمی عوض شده بود و حرف از تعامل ادارات و توسعه شهر و ... زدند!

وی اظهار داشت: به این مسئول گفتم جان مردم این قدر بیارزش شده است! که پاسخ داد، کارخانه تعطیل و حرف شما اشتباه است، من هم با دوربین تلفن همراهم صبح به آنجا رفته و چند عکس گرفتم و به او نشان دادم.

این شهروند طبسی اضافه میکند: وقتی مسئول اداره محیط زیست عکس‌ها را دید که دیگه چارهای نیست، گفت که با مجوز دادستان وقت پلمب باز شده است!

وی تصریح کرد: این کارخانه هماکنون مشغول فعالیت است، ولی با این تفاوت که بوی نامطبوع آن کمتر شده ولی بخارات سمی گوگرد و فسفر آن مستقیم روی مناطق مسکونی تأثیرگذار است و من که دو بچه کوچک دارم وقتی که کارخانه روشن میشود باید داخل خانه زندانی باشند و نمیتوانند در حیاط خانه بازی کنند!

ساکن فاز دو شهرک امیرالمؤمنین(ع) طبسگفت: دوستان شهرداری میگویند مکان جدید کارخانه جایابی شده، ولی هزینه جابه‌جایی کارخانه زیاده است، که اگر شهرداری همت کند با انتقال کارخانه و همچنین پارکینگ موتوری شهرداری، بوستان شهدای گمنام را به بوستان جویبار متصل کند، یک بوستان بسیار زیبا خواهیم داشت.

بر مبنای این گزارش،خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، توجه به اهمیت سلامتی مردم شهر طبس از مسئولان اجرایی و قضایی خواستار است، تا در مورد کارخانه آسفالت طبس که برای سلامتی مردم مضر است، تصمیمی فوری اتخاذ کند و این کارخانه را به خارج از شهر جابه‌جا کنند، چراکه سلامتی مردم عزیز طبس از توسعه شهرستان مهمتر است و تا مردمی نباشند توسعه و آبادانی شهر بیفایده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها