مهدی چمران در کرج؛

امریکا خود را ارباب جهان می داند/ هدف دشمن ضربه به اعتقادات ملی و مذهبی ماست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امریکا خود را ارباب جهان می داند و از تمام امکاناتش و با تهدیدات سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی در جهت ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده می کند.
کد خبر: ۸۵۸۹۵۸۸
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

امریکا خود را ارباب جهان می داند/ هدف دشمن ضربه به اعتقادات ملی و مذهبی ماست



به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، مهدی چمران در مراسم روز 13 آبان که صبح امروز در مصلی کرج برگزار شد، ضمن یادآوری دشمنی های امریکا علیه ایران اظهار داشت: این دشمنی ها از کودتای 28 مرداد سال 32 بر ایران حاکم شد و پس از غارت معادن و ثروت این ملت با نفوذ و هجمه فرهنگی قصد دور ساختن ملت از اسلام را دارند.

وی فزود: بودند کسانی که در آن زمان با توزیع دلار امریکایی قصد تحریک مردم به تظاهرات علیه حکومت را داشتند و این دشمنی ها بعد از انقلاب شدیدتر شد و اقدام به ایجاد اختلاف و دشمنی در اقوام ایرانی نمود.


رئیس شورای شهر تهران با اشاره به واقعه روز 13 آبان 58  گفت: در آن روز دانشجویان به لانه جاسوسی امریکا که در تهران مستقر بود یورش بردند و این سفارت را فتح کردند.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیتی بسیاری که این روز دارد امام خمینی(ره) از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند و از آن سال تاکنون این روز را روز مبارزه بااستکبار جهانی نامیدند.


چمران به اقدامات خبیثانه امریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: ایجاد اختلاف میان قومیت ها، راه اندازی کودتای نوژه، حمله نظامی به طبس، حمایت و پشتیبانی از صدام علیه ایران، سقوط هواپیمای مسافربری در خلیج فارس از جمله اقدامات بی شرمانه ای است که امریکا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داد و از هیچ اقدامی جهت ضربه زدن به ملت ایران کوتاهی نکرد.

وی به یکی از سخنرانی های اوباما اشاره کرد و گفت: در یکی از سخنرانی های رئیس جمهور امریکا پرسیده شده بود که چرا به ملت ایران اینقدر فرصت می دهی که در پاسخ گفته بود ایران دشمن ماست و ما با دشمن خود در حال مذاکره هستیم پس مجبوریم کمی کوتاه بیاییم و این بدیل معناست که آنها ایران را دشمن خود می دانند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مذاکرات هسته ای خاطر نشان کرد: کشور های مقابل در مذاکرات سخنانی می گویند ولی به آنها عمل نمی کنند پس باید بدانند هیچ گاه ملت و رهبری ذره ای کوتاه نمی آیند و اعتمادی نمی کنندچراکه باید بر اساس عقل، شعور، قدرت و اقتدار خود رفتار کرد نه با اعتماد بر امریکا.

وی گفت: امریکا خود را ارباب جهان می داند و از تمام امکاناتش و با تهدیدات سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی در جهت ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده می کند.

چمران مذاکرات را راه نفوذ امریکا به ایران دانست و گفت: نفوذ امریکا در ایران به دنبال طرح مذاکره و مراوده با ما می باشد و قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد همانطور که در فتنه 88 نیز با نفوذ خود به داخل کشور نظم حاکم در آن را برهم زد ولی در مدت کوتاهی با اقتدار مقام معظم رهبری و فرمانبرداری ملت ایران این فتنه در کشور خاموش شد.

وی در ادامه گفت: امریکا در مخمصه بزرگی گرفتار شده است و سیاستمداران امریکایی نمی خواهند بپذیرند که کشوری مثل ایران اسلامی بر اساس اعتقادات ملی و مذهبی و با سلاح برنده شهادت در مقابل امریکا و زورگویی های او ایستادگی می کنند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در بین دانشجویان و دانش آموزان گفت: ایشان به چند مورد مهم اشاره کردند و گفتند امریکا حلال مشکلات خاورمیانه نیست بلکه خود یک مشکل اصلی و بزرگ برای جهان اسلام است .

وی افزود: امریکا نه تنها نمی تواند مشکلی از مشکلات را حل کند بلکه موجب ایجاد مسائلی همچون حمله به افغانستان، عراق، یمن، تشویق داعش به حمله به سوریه و حمایت از عربستان سعودی در حمله به یمن ایجاد می کند.

 
چمران به دیگر نکات بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ملت ایران با بصیرت لازم شعار"مرگ بر امریکا" را سر دهند و ملتی بصیر است که شناخت کامل نسبت به توطئه های دشمنان را داشته باشد و با دنبال کردن خط امام و رهبری که خط سید الشهدا(ع) است در مقابل دشمنی های مستکبرین ایستادگی کنند.


وی تصریح کرد: برنامه ریزی در تحقق سیاست های اقتصادمقاومتی در کشور که در برجام و پسابرجام از اهمیت بسیاری برخوردار است نیز از دیگر نکات مهم دیگری بود که مقام معظم رهبری بدان تاکید بسیار داشتند.


رئیس شورای شهر تهران در ادامه گفت: تقویت نیروهای مسلح، اقتدار ملی، تقویت دانشگاه ها و مدارس در تمامی رشته ها نیز از مواردی است که باید بدان توجه لازم در جهت دفاع از آرمان ها و ارزش های اسلامی داشت.

وی در پایان در خصوص مقابله با تهاجم فرهنگی گفت: دشمنان اسلام هویت ملی و مذهبی ملت ایران را هدف گرفته اند که باید در مقابل این دشمنی ها با اتحاد و اطاعت از رهبری ایستادگی کرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها