جایگاه سوخت گیری ابرکوه در یک نگاه

شهرستان ابرکوه با موقعیت بین جاده ای که داراست، بایستی به عنوان یک کانون خدماتی از کیفیت و قابلیت مناسبی از خدمات بین راهی برخوردار باشد. آنچه که همیشه از چشم دورمانده است بررسی عرضه سوخت در شهرستان و کنکاش در مشکلات مالکین جایگاه است، که در حال حاضر بخش خصوصی و شرکت نفت در این حوزه فعالیت دارد.
کد خبر: ۸۵۸۹۶۹۲
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه: کارشناس عمران و شهرسازی شهرداری ابرکوه اظهار داشت: عرضه سوخت در شهرستان ابرکوه محدود به گازCNG ، نفت گاز(گازوئیل) و بنزین می باشد که کیفیت عرضه و دسترسی به این جایگاهها برای خودروهای عبوری از شهرستان می بایستی مورد ارزیابی قرار گیرد.

احمدرضا اسدی افزود: در حال حاضر جایگاه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به عنوان جایگاه عمده سوخت خودروها به عرضه نفت گاز، بنزین و گاز طبیعی اقدام می نماید. وی تصریح کرد:جایگاه ویژه و مجزا عرضه گاز طبیعی نیز مراحل پایانی ساخت خود را می گذراند.

اسدی ادامه داد: جایگاه خصوصی رنجبر به عنوان قدیمی ترین جایگاه سوخت شهرستان ابرکوه به صورت خصوصی اداره می شود و عمدتا خودروهای بنزین سوز درون شهری را سرویس می دهد.

وی گفت: جایگاه اختصاصی عرضه بنزین و گازوئیل مهردشت نیز بمدت کمتر از 10 سال است که بخش بهمن ابرکوه را زیر پوشش قرار داده است و جدیدترین جایگاه سوخت ابرکوه، جایگاه اختصاصی پرهام نیز در محور یزد شیراز به عرضه سوخت های بنزین سوپر، بنزین و گازوئیل می پردازد.

اسدی بیان داشت: یکی دیگر از جایگاههای فعال در عرضه گاز طبیعی، جایگاه شهرداری می باشد، و همچنین در این اواخر احداث مجتمع خدماتی سبحان که عرضه خدمات سوخت بنزین و گازوئیل را به عهده و نقش موثری در ارائه خدمات سوختگیری دارد.

کارشناس عمران و شهرسازی شهرداری ابرکوه ادامه داد: جایگاههای عرضه سوخت شرکت تعاونی روستاهها مانند: صادق آباد و اردی عملا از چرخه عرضه سوخت خارج شده اند.

احمد رضا اسدی اذعان داشت: انتظار می رود با توجه به پراکندگی جایگاه ها و اوصاف یاد شده، مسافرینی که از شهر ابرکوه عبور می کنند به راحتی امکان دریافت سوخت را داشته باشند.

وی موقعیت استقرار این جایگاهها و تغییرات عمده ای که در مسیر جاده یزد شیراز صورت گرفته است را یادآور شد و افزود: عملا مسافرینی که در مسیر محور یزد شیراز از دریافت گاز طبیعی محروم می باشند، و برای سوخت گیری بایستی با تغییر مسیر وارد شهر شده و از این خدمات بهرمند شوند که این عامل نوعا باعث ترافیک شهری خواهد شد.

اسدی افزود: در برنامه ریزی های توسعه شهرستان، جانمایی مجدد جایگاهها و پراکنش آنها و کیفیت و تنوع نوع سوخت عرضه شده می بایستی مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان گفت: معضل کمبود جایگاه سوختگیری گاز طبیعی و بعضا خارج شدن جایگاه شهرداری از عرضه سوخت، یکی دیگر از مشکلاتی است که با تکمیل جایگاه عرضه گاز نیمه کاره شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، باید مورد تاکید قرار داد. 

 

ارسال نظرات