اوباما در پایان دوره ریاست جمهوری خود با لقب «مرد 20 تریلیون دلاری» از ریاست جمهوری آمریکا خداحافظی می‌کند.
کد خبر: ۸۵۸۹۷۲۵
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
واشنگتن تایمز در مقاله‌ای تحت عنوان "اوباما مردم 20 تریلیون دلاری آمریکا" اظهار داشت: زمانی که اوباما به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد میزان بدهی این کشور را حدود 10.6 تریلیون دلار برآورد می‌کردند اکنون میزان بدهی به 18.15 تریلیون دلار رسیده و در زمان خداحافظی باراک‌ اوباما در سال 2017 به رقم 20 تریلیون دلار خواهد رسید.

در این مقاله تاکید شده است،‌ در همان زمان اوباما دولت جورج بوش را متهم کرد که 4 تریلیون دلار به بدهی آمریکا اضافه کرده است، اما اوباما خودش میزان بدهی این کشور را با 10 تریلیون افزایش به 20 تریلیون دلار می رساند.

لایحه بودجه آمریکا به وزارت خزانه‌داری این کشور اجازه می‌دهد تا 1.5 تریلیون دیگر تا پایان ریاست جمهوری اوباما قرض بگیرد بنابراین زمانی اوباما کاخ سفید را ترک می کند که این کشور 20 تریلیون دلار یعنی دو برابر میزانی که در زمان انتخاب وی به ریاست جمهوری بدهی خواهد داشت.

قوانین مصوب دولت اوباما در طول این مدت اجازه داده است تا میزان بدهی این کشور به دو برابر برسد روزنامه‌های آمریکا نوشتند «زمانی که اوباما بودجه دو ساله این کشور را امضا کرد تمرکز شدیدی روی قوانین و مجوزهایی داشت که او تمایل به صحبت در این باره نبود او واقعاً مرد 20 تریلیون دلاری است».

رسانه‌های آمریکا اعلام کردند اگر برای افزایش سرمایه‌گذاری در بودجه امسال آمریکا برنامه‌ریزی شده از طریق کاهش هزینه‌هاست و این مسئله بسیار مشکل‌ساز خواهد بود.
منبع: سایت طلا

ارسال نظرات