کارشناس اقتصادی:

افزایش درآمد بانک ها در گرو اعطای تسهیلات کم بهره

کاهش سود سپرده ها موجب می شود تولیدکنندگان بتوانند برای اخذ تسهیلات اقدام کنند و در نتیجه بانک ها با افزایش درآمد مواجه شوند.
کد خبر: ۸۵۸۹۷۴۲
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
به گزارش بسیج،طبق بسته حمایتی دولت اگر نرخ ذخیره قانونی کاهش یابد می توان شاهد درآمد زایی بسیاری از بانک ها بود زیرا قدرت وام دهی آنها افزایش خواهد یافت.

آرمان مهر در همین راستا تصریح کرد: کاهش نرخ ذخیره قانونی در بازار ثانویه (بورس) می تواند موجب افزایش ارزش سهام بانک ها شود.

این کارشناس اقتصادی گفت: کاهش نرخ ذخیره قانونی می تواند تا حدودی درآمد بانک ها را کاهش دهد ولی در مقابل موجب رونق اقتصادی کشور می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: تاثیر کاهش نرخ سود سپرده های بانکی بر میزان درآمد بانک ها خیلی چشمگیر نخواهد بود زیرا بانک ها می توانند با نرخ سود سپرده کمتر درآمد بیش تری کسب نمایند.

آرمان مهر در این خصوص خاطر نشان کرد: افزایش درآمد بانک ها در گرو اعطای تسهیلات کم بهره تحقق می یابد.
منبع:سایت طلا

وی با اشاره به این که کاهش نرخ ذخیره قانونی و کاهش نرخ سود سپرده ها کدامیک در درآمد زایی بانک ها موثرتر خواهد بود گفت: کاهش سود سپرده ها این امکان را برای صنایع تولیدی کشور فراهم خواهد کرد که برای اخذ تسهیلات کم بهره اقدام کنند و در نتیجه افزایش درآمد بانک ها تحقق می یابد.

کارشناس اقتصادی ابراز داشت: بانک ها در دراز مدت می توانند کاهش سود اولیه را جبران کنند.

وی در ادامه افزود: با رفع تحریم ها و امکان مبادلات بانکی در عرصه های جهانی رونق اقتصادی بانک ها را به همراه خواهد داشت.

آرمان مهر با بیان این که با وجود این سه عامل می توان دورنمای خوبی را بری بانک ها تصور کرد افزود: بانک ها نباید در مقابل کاهش نرخ سود سپرده ها مقاومت کنند زیرا در دراز مدت این عامل تاثیر مثبت خود را نشان خواهد داد.
ارسال نظرات