حضور شرکت‌های خارجی سبب کمرنگ شدن شرکت‌های داخلی نخواهد شد.
کد خبر: ۸۵۸۹۷۵۸
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
به گزارش بسیج، سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران از دیرباز مورد اقبال شرکت های بزرگ بین‌المللی این حوزه قرار داشته و آن ها برای حضور در پروژه‌های نفتی، گوی سبقت را از یکدیگر می ربایند.

با توجه به وجود مخازن عظیم نفت و گاز در ایران، بازار کشور ما به مقصد بسیاری از شرکت های سرمایه گذار و صاحب فناوری و تکنولوژی دنیا تبدیل شده و محدودیت های بین المللی نیز نتوانسته از حضور آنها جلوگیری کند.

از سوی دیگر، برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید گاز در ایران طی دو سال گذشته و توسعه زیرساخت های گازرسانی در کشور منجر به تعریف پروژه های کلان در این حوزه شده و با تعریف این پروژه ها به روش BOT امکان حضور سرمایه گذاران فراهم شده است.

استقبال از پروژه ها و طرح های صنعت گاز که امکان سرمایه گذاری در آن وجود دارد، در حالی مورد استقبال شرکت های بزرگ داخلی قرار گرفته که شرکت های بین المللی نیز برای حضور در این پروژه ها اعلام آمادگی کرده اند.

حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت در امور شرکت ملی گاز ایران در خصوص مذاکرات با کشورهای خارجی گفت: از زمانی که مذاکرات با کشورها را شروع کردیم پیش‌بینی این است که شرکت گاز با استقبال سرمایه‌گذاری بیشتری مواجه شود چرا که ایران بزرگترین دارنده منابع گاز در جهان است.

وی تاکید کرد: حضور شرکت‌های خارجی سبب کمرنگ شدن شرکت‌های داخلی نخواهد شد چرا که شرکت ملی گاز ایران اجازه نمی‌دهد حضور شرکت‌های خارجی باعث تضعیف شرکت‌های داخلی شود، فعالیت شرکت‌های خارجی در ایران باید با همکاری و ارتباط با شرکت‌های داخلی باشد.

عراقی خاطرنشان کرد: شرکت ملی گاز ایران آماده استقبال از سرمایه‌گذاران خارجی است و این موضوع با لغو کامل تحریمها محقق خواهد شد چرا صنعت گاز ایران ظرفیت جذب سرمایه‌های خارجی را دارد.
ارسال نظرات