رزمایش نیروی دریایی سپاه تا پایان پاییز انجام می‌شود/ مقاومت یمن به کمک ما نیازی ندارد/ شکایت آمریکا از سپاه

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: رزمایش‌ها هر ساله اجرا می‌شود و امسال نیز رزمایش نیروی دریایی در سه ماهه سوم سال جاری طبق تقویم اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۹۸۶۸
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
به گزارش"خبرگزاری بسیج سپاه ثارالله استان کرمان"سردار دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در حاشیه همایشی که به مناسبت 13 آبان در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، در پاسخ به سوال دفاع پرس مبنی بر زمان انجام رزمایش این نیرو گفت: رزمایش‌ها هر ساله اجرا می‌شود و امسال نیز رزمایش نیروی دریایی در سه ماهه سوم سال جاری طبق تقویم اجرا می‌شود.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، در پاسخ به سوالی مبنی بر کمک ایران به یمن اظهار داشت: یمنی‌ها نیازی نمی‌بینند که در زمینه مقابله با قایق‌های تندرو به آنها کمکی کنیم؛ زیرا توانسته‌اند تاکنون سه شناور نظامی شامل دو شناور عربستانی و یک شناور اماراتی را که قیمتش 800 میلیون دلار بود، غرق کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: نیروهای مقاومت یمن قبراق هستند، و این هم به این دلیل است که هر کسی نفس انقلاب اسلامی به او بخورد قبراق می‌شود.

دریادار فدوی همچنین با اشاره به توانمندی‌های سپاه گفت: سپاه توانمندی‌های مختلفی دارد؛ که این امر به دلیل استفاده از خلاقیت‌ها و دانش متخصصان داخلی است.

وی تصریح کرد: قدرتی که اکنون در برابر آمریکا به‌دست آورده‌ایم به‌واسطه تعریفی است که نیروی دریایی سپاه از توان انقلاب اسلامی دارد. این توانمندی در حدی است که هیچ کشوری به جز ایران جرئت نمی‌کند کشتی غیرنظامی آن‌ها را بر اساس حکم یک دادگاه محلی توقیف کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: توقیف این کشتی نیز در شرایطی انجام شد که ناوها، هواپیماها و بالگردهای نظامی آمریکا در منطقه حضور داشتند؛ اما با این حال نیروی دریایی سپاه بر اساس حکم دادگاه محلی، شناور متخلف را توقیف می‌کند.

سردار فدوی در پاسخ به سوال دیگر دفاع پرس مبنی بر خطر نفوذ در کشورمان گفت: روند اسلام بر همین منوال است که باید خیلی از موضوعات را مانند بیاناتی که مقام معظم رهبری درباره خطر نفوذ عنوان می‌کنند، تکرار کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه برخی‌ها در کشور از حذف شعار مرگ بر آمریکا سخن می‌گویند، اظهار داشت: در هیچ جای دنیا علیه خدا صحبتی نمی‌کنند، اما برخی در ایران چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند؛ به هر حال در کشورمان آزادی وجود دارد و بر همین اساس آن‌ها چنین سخنانی را مطرح می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه عنوان کرد: آمریکایی‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی منافع خود در ایران را در خطر می‌بینند؛ به همین خاطر باید مراقب نفوذ آن‌ها در کشور باشیم.

دریادار فدوی در ادامه درباره احتمال برخورد کشورمان با عربستان نیز گفت: وقتی شیطان بزرگ یعنی آمریکا را در مقابل خود داریم، نباید توجه‌مان را از شیطان بزرگ به شیطان کوچک سوق دهیم؛ البته آمریکا به دنبال اِعمال حاکمیت کامل خود در منطقه است، و حاکمیت کشورهای اسلامی منطقه را نقض می‌کند؛ به همین دلیل باید مراقب باشیم که دشمن وارد خانواده جهان اسلام نشود.

وی همچنین با اشاره به شکایت آمریکا از سپاه به دادگاه لاهه تأکید کرد: هر آنچه که در اختیار داریم را برای انهدام ناوهای جنگی آمریکا به‌کار خواهیم برد.

فرمانده ندسا درباره فاجعه منا نیز بیان کرد: جنایت بزرگی در منا روی داده است؛ به همین خاطر وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت باید فرمایشات رهبری را درخصوص پیگیری این فاجعه دنبال کنند، تا بررسی این موضوع به سرانجام برسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار