خبرهای داغ:
باید از خود پرسید که چرا آمریکا با وجود مسافت جغرافیایی دوری که نسبت به کشورهای خاورمیانه دارد، در امور کشورهای مختلف مثل، مصر، ایران و بحرین دخالت می کند؟
کد خبر: ۸۵۸۹۸۷۹
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در اصفهان، حجت الاسلام شیخ عبدالله الدقاق در همایش "استکبار جهانی برائت از شیطان بزرگ" با اشاره به روزجهانی استکبارستیزی اظهار کرد: باید از خود پرسید که چرا آمریکا با وجود مسافت جغرافیایی دوری که نسبت به کشورهای خاورمیانه دارد، در امور کشورهای مختلف مثل، مصر، ایران و بحرین دخالت می کند؟

وی با تأکید بر اینکه پاسخ به این پرسش می تواند در جواب به خواسته های آمریکایی ها موثر باشد، افزود: خاورمیانه دارای بیشترین ثروت کره زمین بوده و از همین رو استکبار جهانی به دنبال دستیابی به نفت و گاز و جواهرات مختلف در خاورمیانه است و به همین دلیل نیز قصد سیطره بر منابع این منطقه را دارد.

شیخ عبدالله الدقاق یکی از دلایل استکبار برای حضور در خاورمیانه را تسلط بر شاهراه های استراتژیک منطقه عنوان کرد و گفت: خاورمیانه دارای راه های استراتژیک مختلف بوده و هر یک از این شاهراه ها دارای منابع مختلفی است؛ 70 درصد نفت و گاز جهان در تنگه هرمز و تنگه باب المندب قرار دارد.

وی مهمترین راهبرد آمریکا برای تسلط بر خاورمیانه را ایجاد اختلاف مذهبی بیان کرد و اظهار داشت: آمریکا با ایجاد توطئه های مذهبی و اختلافات قومیتی در کشورهای اسلامی به دنبال سلطه بر منطقه خاورمیانه است.

نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران یکی از راه های سیطره استکبار بر خاورمیانه را ایجاد اختلاف میان کشورهای منطقه مطرح کرد و ادامه داد: کشورهای مختلف در این منطقه دارای اقلیت ها و قومیت های مختلفی هستند، استکبار با توجه به این موضوع سعی می کند این تفاوت ها را برجسته کرده و به همین واسطه در کشور ها میان اقلیت ها و قومیت ها، اختلافات مختلفی ایجاد می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره وضعیت کشور بحرین تأکید داشت: حدود 80 درصد از مردم بحرین شیعیان بی دفاع و مظلوم هستند و این افراد با تکیه بر مفاهیم اهل بیت برابر نظام های استکباری غربی و عربی ایستاده اند که این موضوع باعث ایجاد حساسیت های ویژه برای نظام سلطه شده است.

حجت الاسلام الدقاق افزود: آمریکا با گسترش پایگاه های نظامی خود در منطقه به دنبال تحقق نقشه های شوم خود در خاورمیانه جدید است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها