خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس طی سخنانی در حضور وزیر کشور گفت: مهمترین درخواست مردم و مسئولان طبس، تحقق سهم این شهرستان از خط دوم انتقال آب سرشاخه‌های کارون به فلات مرکزی ایران است.
کد خبر: ۸۵۹۰۰۳۱
|
۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، مهدی اخوان‌صفار در جمع مردم طبس در محل آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) و در حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، ضمن معرفی قابلیت‌های طبس، به بیان مهمترین مشکلات و نیازهای این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: سایه شوم خشکسالی خسارات جبران‌ناپذیری را بر قشر کشاورز و دامدار شهرستان طبس وارد کرده است.

وی ادامه داد: خشکسالی‌های متمادی آثار بسیار مخربی در این شهرستان داشته است و کمبود آب موجب شده که علاوه بر کشاورزی و دامپروری، حتی طرح‌های صنعتی، توسعه‌ای و معدنی شهرستان طبس نیز متأثر و با مشکلات جدی مواجه شود.

فرماندار ویژه طبس افزود: مهمترین درخواست مردم و مسئولان طبس، تحقق سهم این شهرستان از خط دوم انتقال آب سرشاخه‌های کارون به فلات مرکزی ایران است که این طرح در دولت‌های قبلی به تصویب هم رسیده است.

وی همچنین خواستار استمهال و بخشودگی وام‌های کشاورزان و دامداران شهرستان طبس باتوجه به استمرار خشکسالی‌ها شد.

اخوان‌صفار بیان کرد: دو خطه شدن راه‌آهن بافق - طبس - تربت‌حیدریه، راه‌اندازی اورژانش هوایی در طبس باتوجه به تصادفات زیاد جاده‌ای حوادث معدنی و دوری از مراکز درمانی مجهز، اشتغال‌زایی در این شهرستان، و اجرای فاضلاب شهر طبس نیز از دیگر خواسته‌های مردم شهرستان طبس از وزیر کشور است.

وی یادآور شد: تمامی این موارد به‌صورت مکتوب نیز به وزیر کشور ارائه شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها