خبرهای داغ:
شعار اصلی ما استقلال و آزادی یعنی نفع هرگونه سلطه شرق و غرب بود و شعار نه غربی و نه شرقی برگرفته از اندیشه تولایی وتبرایی امام(ره) است که باید همیشه عزت مند باشیم.
کد خبر: ۸۵۹۰۰۵۹
|
۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، دکتر کهن ترابی فرماندار قاین در راهپیمایی 13آبان این شهرستان اظهار کرد: اساس مبارزات امام خمینی(ره) با رژیم شاه تبری و تولی و پایان ناپذیری روحیه استکباری و سلطه جویی آمریکا بود.

13آبان سرمنشاء و ریشه پیروزی انقلاب اسلامی ایران

وی عنوان کرد: روز 13 آبان سه مناسبت ویژه و موثر دارد و هر سه مناسبت برخواسته از مبارزه با سلطه جویی است.

کهن ترابی ادامه داد: مناسبت اول 13 آبان 1343، امام خمینی(ره) به دلیل فشارهای رژیم شاهنشاهی و تأثیر گذاری و مبارزات ایشان و نهضت مردمی به در خواست شاه
تبعید شدند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل پیروزی در 22 بهمن 1357 رشادت ها و تلاش های حضرت امام خمینی(ره) در سال های 1342 و 1343 است و امام(ره) بر اساس تبری و تولی مبارزه را با شاه و استبداد را شروع نمودند و با رشادت کامل مقابل استکبار ایستادند که باعث تبعید ایشان شد.

فرماندار قاین افزود: مناسبت دوم 13 آبان 1357 بود که دانش آموزان و اقشار مختلف به خیابان ها ریختند و در مقابل شاه به تظاهرات و مبارزه پرداختند.

وی عنوان کرد: مناسبت سوم 13 آبان 1358 در این روز دانشجویان پیرو خط رهبری متوجه لانه جاسوسی در خیابان طالقانی که بر علیه انقلاب اسلامی توطئه نمودند، شدند و با اقدامات انجام شده و حمله به لانه جاسوسی آنها را تسخیر نمودند و به فرمایش امام انقلاب دوم را انجام دادند.

کهن ترابی اضافه کرد: این اقدام دانشجویان باعث شد اسناد بسیار زیادی از جنایت های آمریکا بدست بیاید که باعث مشخص شدن چهره های سیاسی شد.

رهبر معظم انقلاب دانش آموزان را به علم اندوزی و کسب دانش دعوت نمودند

وی ادامه داد: ما مفتخر هستیم به اینکه با رهبری حضرت امام(ره) که برخواسته از اندیشه فکری که باعث سربلندی ایران در تمام جهان شده است.

فرماندار قاین با بیان اینکه همیشه باید آمادگی کامل برای سلطه جویی بیگانگان را داشته باشیم خاطرنشان کرد: هم اکنون ایران جزء قدرتهای جهان می باشد و در مذاکرات توانسته اند قدرت، عزت و سربلندی را ثابت کنند.

کهن ترابی افزود: در جنگ تحمیلی با سلاح جنگی در مقابل سلطه جویان مبارزه می کردند و در آینده، ما باید با علم و دانش در مقابل دشمنان بایستیم. تا با کمک خداوند
بتوانیم روحیه مقابله با آمریکا و سلطه جویان را زنده بداریم و با این روحیه، ایران عزتمند و دارای استقلال داشته باشیم.

فرماندار قاین تصریح کرد: همان گونه که تیم مذاکره کننده با قدرت علمی توانست
6 قدرت جهانی را در مقابل خود به زانو بیفکند و آنها را مغلوب کند در آینده ما
نیازمند علم و دانش و تکنولوژی هستیم و امید همه مسئولین و رهبر معظم انقلاب
به شما دانش آموزان و آینده سازان کشور است.

وی تاکید کرد: به امید خدا که بتوانیم روحیه استکبار ستیزی و مقابله و مبارزه با هرگونه سلطه جویی بیگانگان که در حال حاضرآمریکا و اسرائیل غاصب هستند را همیشه زنده بداریم و با این روحیه به دنبال ساختن ایرانی آزاد وآباد باشیم.

کهن ترابی ادامه داد: همانگونه که شعار اصلی ما استقلال بود و استقلال و آزادی یعنی نفع هرگونه سلطه شرق و غرب و این شعار نه غربی و نه شرقی برگرفته از اندیشه
تولایی وتبرایی است و باید همیشه عزت مند باشیم.




ارسال نظرات
پر بیننده ها