پنجمین شعبه استانی موسسه تخصصی خطابه امیر بیان با هدف آموزش فنون خطابه به طلاب حوزه های علمیه استان لرستان در خرم آباد افتتاح شد.
کد خبر: ۸۵۹۰۱۶۲
|
۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حج الاسلام هادی پور در مراسم افتتاحیه شعبه استانی موسسه امیر بیان در خرم آباد که در محل اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، با بیان اینکه این موسسه، مجموعه ای است که در راستای زمینه  سازی برای ظهور امام زمان(عج) تلاش می کند گفت: امروز دشمنان در حوزه های مختلف از جمله حوزه فرهنگی ما را با ماهواره ها و شبکه های مجازی محاصره کرده اند تا بر روی محبین اهل بیت(ع) در قالب جنگ نرم تاثیر بگذارند و با این حال بضاعت ما این بوده است که با تشکیل این موسسه سربازان امام زمان(عج) را به فنون بیان مجهز مسلح کنیم.

وی با اشاره به اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب نیز بهترین راه مقابله با هجمه فرهنگی ناجوانمردانه تبلیغ و بیان است افزود: هفت سال پیش با هدف اینکه سپاه فرهنگی کشور را به فنون بیان تجهیز کنیم

مدیر موسسه امیر بیان قم آموزش فنون خطابه را از تاکیدات رهبر معظم انقلاب به طلاب حوزه های علمیه دانست و گفت: تاکنون شعب استانی این موسسه علاوه بر استان قم در تهران، اصفهان و فارس راه اندای شده اند و شعبه لرستان به عنوان پنجمین شعبه امروز افتتاح می شود.

هادی پور افتتاح شعب استانی موسسه امیر بیان در استانهای گلستان و کردستان را از برنامه های پیش روی این موسسه اعلام کرد و افزود: طبق پیش بینی به عمل آمده هر سال دو شعبه استانی موسسه در سطح کشور راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه اگر اهل جهاد فرهنگی باشیم در شهادت در این جنگ نیز باز است تصریح کرد: امروز تیربارهای دشمن در خانه به خانه کشورمان مستقر شده است به گونه ای که وقتی پشت بام های خانه ها را مشاهده می کنیم می بینیم که نه یک دیش ماهواره بلکه چندین دیش ماهواره وجود دارد و همین ها هم امروز موجب گسترش مسکرات و بدحجابی در جامعه شده اند.

مدیر موسسه امیر بیان قم گفت: 20 هزار ساعت کار پژوهشی توسط این موسسه روی کار خطابه انجام شده است به گونه ای که در گام نخست شیوه بیان خداوند برای هدایت بندگان از آیات قرآن احصاء شد و سپس 600 نکته در خصوص فن خطابه در نهج البلاغه مورد بهره برداری قرار گرفت و از این طریق یک جلد کتاب با عنوان نهج الخطابه تدوین منتشر شد.

هادی پور اظهار کرد: در بخش دیگری از این کار پژوهشی فنون خطابه خطبای برجسته مورد واکاوی و بررسی قرار گرفت و نهایتا در قالب این پژوهش که در نوع خود بی نظیرترین پژوهش در طول تاریخ فعالیت حوزه های علمیه است مجموعه 14 جلدی آموزش خطابه تدوین و در حوزه های علمیه نیز مورد استقبال قرار گرفت.

وی با اشاره به استقبال طلاب از آموزش های فنون خطابه موسسه امیر بیان تصریح کرد: سال گذشته 1300 نفر برای فراگیری فنون خطابه ثبت نام کردند؛ اما به دلیل محدویت فضا 800 نفر از آنها پذیرش شد و امسال نیز از بین 800 نفر 600 نفر پذیرش شدند.

مدیر موسسه امیر بیان با اشاره به اینکه در ایام محرم امسال 458 مبلغ آموزش دیده در این موسسه به 30 شهر در 9 استان کشور اعزام شدند گفت: با این اعزام ها 700 هزار نفر مخاطب در مساجد، مدارس و هیئات مذهبی پای منبر مبلغین نشستند.

هادی پور ضمن قدردانی از اهتمام مسئولان استان لرستان برای راه اندازی پنجمین شعبه موسسه تخصصی خطابه امیر بیان در این استان بیان کرد: این موضوع بیانگر این است که استان لرستان پذیرای فعالیت های فرهنگی در عرصه جنگ نرم است.

ارسال نظرات