خبرهای داغ:
حجت الاسلام محمد داستانپور:

بي توجهي به نماز عواقب سختي را براي آينده جوانان به همراه دارد

توجه به نماز و همچنين اقامه آن به بهترين شيوه ممكن يكي از مسائل مهم اسلام بوده و هر مسلمان بايد به اين موضوع توجه وي‍ژه اي داشته باشد اما بايد به اين مسئله نيز توجه داشت كه مسلمان بودن تنها به نماز خواندن نبوده و ساير اصول نيز در كنار نماز خواندن بايد مورد توجه قرار گيرد.
کد خبر: ۸۵۹۰۲۰۰
|
۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، توجه به نماز و همچنين اقامه آن به بهترين شيوه ممكن يكي از مسائل مهم اسلام بوده و هر مسلمان بايد به اين موضوع توجه وي‍ژه اي داشته باشد اما بايد به اين مسئله نيز توجه داشت كه مسلمان بودن تنها به نماز خواندن نبوده و ساير اصول نيز در كنار نماز خواندن بايد مورد توجه قرار گيرد.

حجت الاسلام محمد داستانپور، فعال فرهنگي و استاد حوزه و دانشگاه در جمع دانش آموزان دختر مجموعه فانوس اظهار داشت: فقط اتكا به نماز بيانگر مسلمان بوده افراد نيست چرا كه همانگونه كه مسلمانی بدون اقامه نماز نیز غیر ممکن است، اتكا به نماز تنها نيز بيانگر مسلماني نيست. شمر هم در سپاه عمر سعد نماز مي خواند.

وي ادامه داد: انسان ها در تعامل با نماز به چهار دسته کلی تقسیم می شوند، اولین گروه کسانی هستند که در ادبیات عرب از آنها به عنوان تارک الصلاه یا منکران نماز یاد می شود، يعني كساني كه نماز نمي خوانند و با آن رابطه خوبي ندارند.

اين استاد حوزه و دانشگاه بيان كرد: افرادی جز این گروه هستند که نماز و قواعدش را قبول داشته ولی نماز را ادا نمی کنند. پیامبر مکرم اسلام (ص) تاكيد داشتند كه ترك نماز همانند كشتن 70 پيامبر است و این موضوع نشانگر اهمیت جایگاه نماز و مصیب های ترک آن است.

وي افزود: دسته دوم کسانی هستند که به خاطر منافع و خواسته هایشان از خداوند، نماز می خوانند و در اصطلاح «مستخف به الصلاه» هستند؛ گروهی افراد معتقد به نماز و گروهی کاهل به نماز هستند یعنی نماز را در وقت خود نمی خوانند، احکام نماز را نمی دانند یا علاوه بر داشتن نماز قضا، نسبت به ادای آن بی تفاوت هستند.

حجت الاسلام داستانپور تصريح كرد: اهمیت قائل نبودن برای نماز، سستی و تنبلی، تمسخر از جانب دیگران، بی برنامه بودن برای اقامه نماز و رفتارهای نا مناسب افراد نماز خوان می تواند دلایل تارک الصلاه بودن عده ای باشد

ارسال نظرات
آخرین اخبار