امام جمعه کوثر گفت:

لزوم توجه مسئولان به "بانکداری اسلامی"/ کوثر از نبود مدرسه تیزهوشان رنج می‌برد

جای تاسف است که مدرسه تیزهوشان در شهرستان کوثر وجود ندارد که لازم است مسئولین در تدارک این مدرسه علمی در گیوی تلاش کنند؛ چرا که آینده ازآن علم است.
کد خبر: ۸۵۹۰۳۱۹
|
۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، حجت الاسلام بیگی، خطیب جمعه کوثر در خطبه های امروز نماز جمعه کوثر با بیان اینکه روئسای بانکهای شهرستان کوثر نماد و اصول بانکداری اسلامی را رعایت کنند اظهار کرد: بانک های اسلامی چه خصوصی و چه دولتی در خصوص اهم رعایت نماد بانکداری اسلامی تلاش کنند، اینطور نباشد که وامی که متقاضیان از بانکها اخذ می کنند فلان سود بانکی بر این وام متقاضیان تعریف شود؛ حداقل رئسای بانکها متقاضیان وامهای بانکی را به هنگام اخذ وام توجیه کنند که چه اندازه سود بانکی به وام وی تعلق می گیرد.

وی در ادامه ربا را نماد جنگ با خدا و پیامبرش عنوان کرد و افزود: مسئولین بانکها آگاه باشند که مسئله مهم رعایت نماد بانکداری اسلامی عاری از هرگونه سود و یا بهره غیر اصولی و غیر منسفانه حکم ربا را داشته و عدم رعایت این اصول حکم جنگ با خدا و پیامبرش را دارد.

خطیب جمعه کوثر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه اقتتصادی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری کشور ایران اسلامی عنوان کرد: سالها پیش ایران اسلامی با کشوری همچون ژاپن که امروزه حرف اول اقتصاد و صنعت را در جهان می زند هم پای بوده است اما هم اکنون اقتصاد ژاپن کجا و ایران اسلامی کجا؟! مسئولین نسبت به توسعه متوازن و همه جانبه ایران اسلامی تلاشی بیش از پیش را در راستای پیشرفت کشور انجام دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوثر با اظهار تاسف به عدم کسب رتبه های برتر کنکور در کشور توسط نوجوانان و جوانان کوثری اظهار کرد: شهر گیوی نامهای پر افتخار دکتر حسن احمدی گیوی و پروفسور گلستانی عضو ارشد سوم ناسا را یدک میکشد اما متاسفانه هیچ همت و تلاشی بر پایه برنامه ریزی های مداوم و مستمر در خصوص بهره مندی بیش از پیش دانش آوزان از " علم" در شهرستان صورت نگرفته است.

وی خاطر نشان کرد: لازم است مسئولین آموزش و پرورش استان در حمایت همه جانبه مسئولین شهرستانی با برنامه ریزی های دقیق بر روی نوجوانان و جوانان پیشرفت علم را در شهرستان موجب شوند.

امام جمعه کوثر با بیان اینکه زمینه کسب علم و پیشرفت علمی در شهرستان کوثر وجود دارد گفت: متاسفانه مدرسه ای با نام و عنوان مدرسه تیزهوشان در شهرستان کوثر وجود ندارد که لازم است مسئولین در تدارک این مدرسه علمی در گیوی که مایه مباهات و افتخار در شهرستان خواهد بود تلاش کنند؛ چرا که آینده ازآن علم است.

ارسال نظرات