امام جمعه موقت کرمان گفت: همه باید درباره سیاست خارجی یک موضع‌گیری را داشته باشند و سیاست خارجی مربوط به حزب، باند و گروه خاصی نیست/ باید لغو کامل تحریم‌ها انجام شود/معلوم نیست سازمان حقوق بشر و کشورهای مدافع حقوق بشر کجای عالم نشسته‌اند.
کد خبر: ۸۵۹۰۳۵۰
|
۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج سپاه ثارالله استان کرمان" حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلای امام علی(ع) کرمان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با وزیر امور خارجه و سفرا و نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور، ملت و نظامی است که دارای اصول و مبانی محکم بر اساس روایات و آیات الهی و مبانی دینی است و سیاست نه شرقی و نه غربی و استقلال و آزادی جزو اصول ماست.

قاسمی‌زاده عنوان کرد: کسانی که طرفدار و دوستدار ما و یا دشمنان ستیزه‌جو و مبارز علیه ما هستند، ایران را در فراز و فرودهای مختلف رصد می‌کنند.

وی یادآور شد: ایران تنها کشور تاثیرگذار در دنیا است که اثر معنوی برای نجات کشورهای مظلوم دارد و بر این اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «سیاست خارجی جمهوری متعلق به همه نظام است» و همه باید درباره آن یک موضع‌گیری را داشته باشند و سیاست خارجی مربوط به حزب و باند و گروه خاصی نیست.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه اهداف آمریکا و ایران ۱۸۰ درجه متفاوت است، تاکید کرد: آمریکا دست از ستیزه‌جویی و خصومت علیه ایران بر نداشته و برنمی‌دارد.

قاسمی‌زاده عنوان کرد: با اجرای سیاست‌های انقلاب اسلامی در هر عرصه به ویژه در بخش دیپلماسی، اقتدار و تاثیرگذاری ملت ایران و افزایش عزت مردم ایران روز به روز بیشتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر دیپلماسی ما فعال و خوب باشد و بر اساس مبانی و اصول حرکت کنیم که تاکنون این گونه بوده است اقتدار و عزت نظام و ملت بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهوری با موضوع نظارت و مواظبت بر برجام ادامه داد: رهبری فرمودند باید یک گروهی تشکیل شود تا این را رصد کند که منافع برجام رعایت می‌شود، زیرا ما هیچ‌گاه به دشمن خود اعتماد نکرده‌ایم و نمی‌کنیم.

قاسمی‌زاده افزود: رهبری دستور دادند تا امر مهم اجرا و نظارت بر برجام به شورای عالی امنیت ملی کشور سپرده شود و فراتر از قوای سه‌گانه باشد.

وی بیان داشت: رهبری بر این موضوع تاکید دارند تا زمانی که رئیس جمهور آمریکا تعهد کتبی نداده است هیچ حرکتی نباید از سوی ایران صورت گیرد، زیرا باید لغو کامل تحریم‌ها انجام شود.

امام جمعه موقت کرمان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: معلوم نیست سازمان حقوق بشر و کشورهای مدافع حقوق بشر کجای عالم نشسته‌اند و امروز که در فلسطین، بحرین، عراق و سوریه انسان‌های بیشمار و فراوانی کشته می‌شوند، اما کسی لب باز نمی‌کند و سخنی نمی‌گوید.

ارسال نظرات