امام جمعه عقدا، با بیان این‌که باید ابتدا معروف را بشناسیم و بعد به آن عمل کنیم، گفت: جامعه‌ای که اهل امر به معروف و نهی از منکر است مورد رحمت خدواند متعال قرار می‌گیرد و مسئولان و آحاد جامعه باید در راه اقامه معروفات گام بردارند.
کد خبر: ۸۵۹۰۴۱۷
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از عقدا: حجت الاسلام حسینی زاده، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته عقدا، گفت: ریشه همه بدبختی‌ها در جهل و نادانی انسان است و منشاء شرک کافران نیز این است که از عقل و شعور کافی برای درک حقایق عالم برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: کسانی که به نعمت‌های خداوند کفر بورزند زیان‌کاران واقعی هستند و کسانی که به دنبال ثروت و قدرت و امور فانی در دنیا می‌روند باید بدانند که ریشه این عمل آنان در جهل و نادانی است.

حسینی زاده با تاکید بر این‌که یکی از مهم‌ترین محورهای زیارت اربعین، بیان فلسفه قیام عاشورا است، افزود: در این دعا می‌خوانیم که امام حسین (ع) تمام هستی خود را فدا کرد تا بندگان خدا را از بند جهالت، تاریکی و گمراهی رها کرده و به سوی نور و کمال هدایت رهنمون کند. این همان هدف نهایی تمام پیامبران (ع) و فرستادگان الهی در طول تاریخ بوده است

وی با بیان این‌که باید ابتدا معروف را بشناسیم و بعد به آن عمل کنیم، گفت: حرکت در مسیر اشاعه معروف از وظایف دیگری است که نسبت به آن در جامعه داریم.

امام جمعه عقدا با اشاره به این‌که در جامعه دینی باید افراد نسبت به هم احساس مسئولیت کنند، گفت: در این جامعه افراد خود به معروف عمل و آن را گسترش می‌دهند و هم‌چنین از برادران دینی خود نیز می‌خواهند به معروفات پایبند باشند.

امام جمعه موقت بیرجند بر اقامه معروف در جامعه تاکید کرد و افزودمتاسفانه دنیای امروز در جهت اقامه باطل و منکر قدم برمی‌دارد و زمینه‌های فساد و ماهواره و شبکه اجتماعی فراهم شده تا انسان‌های غافل مسیر باطل را طی کنند.

سیدمحمود حسینی زاده با اشاره به این‌که جامعه‌ای که اهل امر به معروف و نهی از منکر است مورد رحمت خدواند متعال قرار می‌گیرد، تاکید کرد: مسئولان و آحاد جامعه باید در راه اقامه معروفات گام بردارند.

وی با اشاره به این‌که برای اقامه معروف در جامعه باید طرح و نقشه داشت و هزینه و سازماندهی کرد، تصریح کرد: طرح عفاف و حجاب و حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر از جمله این طرح‌ها است که باید مردم توجیه عمومی شوند و این قانون‌ها را بشناسند و افراد آموزش داده شوند تا امر به معروف مظلوم نماند.

امام جمعه عقدا ،بزرگترین معروف در زمان حاضر را انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دانست و افزود: تلاش در مسیر تحقق و رسیدن به آرمان‌های انقلاب حرکت در مسیر اقامه معروف است.

ایشان با تاکید بر این‌که حکومت مستبد و خودکامه آمریکا بزرگترین منکر در عصر حاضر است، گفت: آمریکا در امور همه کشورها دخالت می‌کند و رد پای او در همه جنایات مشاهده می‌شود.

وی با بیان این‌که مسیر ایران اسلامی با آمریکا متفاوت است، اظهار کردوقتی «شعار مرگ بر امریکا» کنار گذاشته می‌شود که مرگ آمریکا برسد.

امام جمعه عقدا حجة الاسلام حسینی زاده، به 18 آبانماه روز کیفیت اشاره کرد و گفت: دین اسلام دین کیفیت و استحکام است که توصیه به علم آموزی، مسئولیت شناسی و سفارش به حلال خوری و مشاوره از نمونه‌های توجه دین به مسئله کیفیت است.

 

 

ارسال نظرات